سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۸ شرکت در کرمانشاه خدمات پرستاری در منزل ارائه می‌دهند

مدیر پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : نگهداری از بیماران، مراقبت‌های بعد از بیمارستان، مراقبت از زخم، پانسمان، آموزش بیمار و خدمات توانبخشی به بیمار از جمله خدماتی است که شرکت‌های مراقبت در منزل ارائه می‌کنند .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، پورمیرزا مدیر پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : نگهداری از بیماران، مراقبت‌های بعد از بیمارستان، مراقبت از زخم، پانسمان، آموزش بیمار و خدمات توانبخشی به بیمار از جمله خدماتی است که شرکت‌های مراقبت در منزل با استفاده از نیرو‌های پرستاری حرفه‌ای به بیماران ارائه می‌کنند.

او با بیان اینکه این شرکت‌ها تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی هستند، گفت : به صورت دوره‌ای از روند خدمات رسانی این شرکت‌ها بازدید می‌شود، پروانه فعالیت این شرکت‌ها مهر برجسته دارد و تعرفه قیمت‌ها باید در معرض دید عموم قرار گیرد.

او به انجام نظرسنجی از بیمارانی که شرکت‌های مراقبت در منزل به ان‌ها خدمات ارائه می‌دهند، اشاره کرد و افزود: پرستارانی که در این مراکز فعالیت می‌کنند علاوه بر دارا بودن مدرک لیسانس پرستاری باید در آزمون‌های دریافت پروانه صلاحیت حرفه‌ای نیز شرکت کنند، داشتن گواهی عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد از دیگر شرایطی است که نیرو‌های این شرکت‌ها باید حائز آن باشند.

مدیر پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: اخیرا خدمات این مراکز تحت پوشش بیمه قرار گرفته که در مرحله اول بیماران مبتلا به نارسایی قلبی، مراقبت‌های ویژه بلند مدت، بیماران مبتلا به سکته‌های قلبی و کودکان دچار یرقان تحت پوشش قرار گرفته اند.

پورمیرزا ادامه داد: شناخت بیشتر مردم از خدمات این شرکت‌ها می‌تواند منجر به کاهش تعداد بستری‌های بیمارستانی، کاهش مراجعات و بهبود بازار کار کادر پرستاری شود.

او گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار نفر از هم استانی‌ها از خدمات شرکت‌های مراقبت در منزل استفاده کرده اند که در صورت نبود شیوع کرونا آمار استفاده کنندگان از خدمات این شرکت‌ها بیشتر از این تعداد بود .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.