سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۶۵ پروژه عمرانی در دهه فجر امسال افتتاح و کلنگ زنی می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ۵۶۵ پروژه عمرانی در دهه فجر امسال در استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود، گفت : کل اعتبار هزینه شده و پیش‌بینی شده برای پروژه‌های اجرایی یک‌هزار و ۲۰۶ میلیارد تومان است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در خصوص پروژه‌های مهم عمرانی در دهه مبارک فجر استان، گفت : ۵۶۵ پروژه عمرانی در دهه فجر در استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که ۵۵۳ پروژه از این تعداد مربوط به ۳۱ دستگاه اجرایی به بهره‌برداری و افتتاح و ۱۲ پروژه عمرانی دیگر نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

او کل اعتبار هزینه شده و پیش‌بینی شده برای این تعداد از پروژه‌های استان را یک‌هزار و ۲۰۶ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت : ۹۰۶ میلیارد تومان از این هزینه مختص پروژه‌های افتتاحی و مابقی هم مربوط به پروژه‌های است که در این ایام عملیات اجرایی آن می‌خواهد شروع شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه ادامه داد: با توجه به شرایط منطقه و تحریم‌های ظالمانه این حجم اعتبارات و فعالیت عمرانی کار بسیار بزرگ و ارزنده‌ای است که برای رفاه شهروندان هزینه شده، دستگاه اجرایی با کمبود منابع زیادی روبه رو بودند، اما در این شرایط سخت هم توانستند پروژه‌های را به مرحله بهره‌برداری برسانند.

او به پیشرفت خوب پروژه تقاطع غیرهمسطح سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: پیمانکار این پروژه قرارگاه خاتم‌الانیبا است که دو لاین آن قرار بود در دهه فجر به بهره‌برداری برسد، اما به دلیلی وجود یک سری معارضین همچون شبکه آب و فاضلاب، گاز و... به تعویق افتاد؛ طبق قول شهرداری تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

سالاری با اشاره به پیشرفت ۹۲ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کرمانشاه، افزود: این پروژه خیلی مهمی است که به علت خرید تجهیزات خارجی تصفیه‌خانه، بالا رفتن ارز و محدودیت انتقال پول بهر‌ه‌برداری از آن هم به تعویق افتاد، اما با کار‌های صورت گرفته حداکثر تا اوایل تابستان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

او گفت: ساخت سه تقاطع غیر همسطح دیگر نیز در برنامه داریم که در مرحله مطالعه و طراحی است به محض اینکه مطالعات اولیه آن به اتمام برسد و اطلاعات کامل شود، عملیات اجرایی آن‌ها شروع می‌شود که تاثیر بسزایی در عبور و مرور شهروندان خواهند داشت .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.