سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پژوهشی وزارت علوم:

معرفی استان‌هایی که مشمول ساماندهی آموزش عالی نمی‌شوند

رحیمی گفت: در استان‌های سیستان و بلوچستان، تهران، ایلام، یاسوج، بوشهر، هرمزگان و برخی استان‌های دیگر ساماندهی آموزش عالی نداریم.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه ٢۶٢ هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست محمدعلی کی‌نژاد رئیس هیات عالی جذب اعضای هیات علمی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

غلامحسین رحیمی معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه این جلسه با توجه به دستور جلسه که به «بررسی لیست انطباق نیاز‌های دانشگاه بر اساس آمایش آموزش عالی در فراخوان جدید» اختصاص داشت به ارائه گزارشی درمورد تجمیع و ساماندهی موسسات آموزش عالی پرداخت و ارتقای کیفی، متناسب‌سازی رشته‌ها با نیاز‌ها و استفاده بهینه از امکانات را به عنوان ۳ هدف اصلی و کلیدی طرح ساماندهی مؤسسات آموزش عالی عنوان کرد.

ادامه داد: از ۱۲۰ مؤسسه آموزش عالی، ۹۰ مؤسسه مشمول ساماندهی هستند که این ۹۰ مؤسسه به ۴۵ مؤسسه آموزش عالی کاهش پیدا می کنند.

رحیمی اظهار کرد: به عنوان مثال در استان‌های سیستان و بلوچستان، تهران، ایلام، یاسوج، بوشهر، هرمزگان و برخی استان‌های دیگر ساماندهی مؤسسه‌ای نداریم.

معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری تأکید کرد: ساماندهی مؤسسات آموزش عالی همچنان در حال انجام و پیگیری است و بعد از ساماندهی مؤسسات، ساماندهی رشته‌ای و مأموریت‌گرایی در دست اقدام است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.