سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرانه آموزشی در مهاباد رو به افزایش است

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت:سرانه آموزشی مهاباد تا سه سال آینده از نرم استانی و کشوری بالاتر خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،محمودزاده نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت فضای آموزشی مهاباد هم اکنون در شرایط مطلوبی قرار ندارد، اظهار کرد: هم اکنون ۵۶ مدرسه در قالب ۱۹۰ کلاس آموزی به صورت خیرساز و مشارکتی در حال احداث است.

او با بیان اینکه علاوه بر این ۲۴۰ کلاس درس به صورتی مشارکتی و طی تفاهم نامه بین سازمان ملی زمین و مسکن و سازمان ملی مدارس در مهاباد نیز ساخته می‌شود افزود: هم اکنون سه مدرسه با ۱۲ کلاس در قالب همین تفاهم نامه در حال ساخت است.

محموزاده اضافه کرد: درحال حاضر فضای آموزشی در مهاباد حدود چهار متر مربع برای هر دانش آموز است که این میزان با اتمام طرح‌های در دست اجرا به پنج متر مربع افزایش یافته و از نرم کشوری و استانی هم بالاتر خواهد رفت.


بیشتر بخوانید

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت:همچنین طبق قانون جذب معلمان حق التدریسی تا پایان سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۴ هزار نفر به سیستم آموزش و پرورش کشور اضافه خواهند شد که از این تعداد ۱۲۹ نفر سهمیه شهرستان مهاباد است.

او از الحاق مدرک دوم برای معلمان نیز خبر داد و گفت: طبق این قانون که اخیرا ابلاغ شده معلمان می‌توانند در صورت اخذ مراتب بالاتر مدرک دوم خود را در سابقه الحاق و از مزایای آن استفاده کنند.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.