سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شاعران و ذاکران علاوه بر مشکلات دستاوردهای انقلاب را هم بازگو کنند

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری گفت: شاعران و ذاکران علاوه بر مشکلات باید دستاوردهای انقلاب را بازگو کنند تا جامعه دچار یاس و سرخوردگی و بی تفاوتی نسبت به نظام نشوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری، مدیر موسسه روایت سیره شهدا در مراسم «شب شعر فاطمی» که با حضور شاعران و ذاکران اهل بیت (ع) در مهدیه امام خامنه‌ای (مدظله العالی) مشهد برگزار شد، گفت: یکی از توفیقاتی که خداوند به شما شاعران و ذاکران عنایت فرموده این است که نفس شما برای اهل بیت (ع) و انقلاب خرج می‌شود.

او با بیان اینکه هر کسی توفیق نوکری اهل بیت (ع) را ندارد، افزود: خداوند توفیق داده که لسان و دهان شما به عنوان یک شاعر و ذاکر گرم باشد تا بالاترین معانی را در قالب شعر و مدح اهل بیت (ع) برای مردم بازگو کنید.

مدیر موسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: امام حسین (ع) برای سه امر اقامه نماز، تلاوت قرآن و مناجات در صحرای کربلا جنگ را یک شب به عقب انداخت، اما به اعتقاد من ایشان تلاش داشتند تا قبل از شروع جنگ  حر به جبهه حق باز گردد و ما نیز باید دعا کنیم این‌هایی که در اول انقلاب با انقلاب بودند و ریزش کردند اکنون برگردند.

حجت الاسلام ماندگاری بیان کرد: هشدار می‌دهم چون دشمن جایگاه خطیر شما را به عنوان خواص میداند، تمام تلاش خود را می‌کند که شما را نسبت به نظام بی تفاوت کند از این‌رو مراقب باشید چرا که اگر بی تفاوت شدید منزوی می‌شوید و اگر منزوی شدید، عافیت طلب می‌شوید.
 

بیشتر بخوانید

 

او تصریح کرد: اما اگر شما در کنار مشکلات، دستاورد‌ها را برای مردم گفتید، این ارزشمند است. گاهی می‌خواهیم دردی را در نظام بگوییم نمکش را در شعرهایمان زیاد می‌کنیم اما باید مراقب باشیم رابطه مردم را با انقلاب بی تفاوت نکنیم.

 
مدیر موسسه روایت سیره شهدا تاکید کرد: بی تفاوت یعنی کسانی که مشکلات را بزرگتر دیدند و دستاورد‌های انقلاب را ندیدند در حالی که اساس انقلاب ما عینیت دیانت با سیاست است.
 
حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری اظهار کرد: شما باید در هر شعر و سخنرانی اگر مشکلات کشور را گفتید دستاورد‌ها را هم بازگو کنید. کشور ما در ده‌ها موضوع جزو ده کشور اول دنیا است، در حالی که تمام دنیا ما را تحریم کردند ما جزو ۷ کشور اول هستیم که واکسن کرونا تولید کردیم کشور ما دوره آزمایشی این واکسن را گذراند و این به برکت یا زهرا‌ها و یا رسول الله‌ها و یا علی‌ها است.

انتهای پیام// ف.ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.