سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری ۷۲۴ پروژه عمرانی و سرمایه گذاری هدیه دولت به مردم خوزستان

استاندار خوزستان از افتتاح ۷۲۴ پروژه عمرانی و سرمایه گذاری با اعتبار ۳۹ هزار و ۹۴۷ میلیارد ریال در استان در ایام دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با اشاره به افتتاح ۷۲۴ پروژه عمرانی و سرمایه گذاری در استان همزمان با ایام الله دهه فجر گفت: اعتبار اختصاص یافته برای بهره‌برداری و تکمیل این پروژه‌ها ۳۹ هزار و ۹۴۷ میلیارد ریال است.

او با بیان اینکه از این میزان ۱۰ هزار و ۷۳۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی ویژه ۲۷۸ پروژه عمرانی در استان خوزستان هزینه شد، افزود: مبلغ یک هزار و ۲۳۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی ویژه ۱۳۹ پروژه در استان هزینه شده است.

شریعتی با بیان اینکه علاوه بر این نیز مبلغ ۲۷ هزار و ۹۷۴ میلیارد ریال از دیگر منابع اعتباری برای و ایجاد و بهره‌برداری ۳۰۷ پروژه استان خوزستان هزینه شده، اظهار داشت: در هدف گذاری‌های صورت گرفته برای خدمت رسانی دولت به مناطق محروم، برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای صورت گرفت، به‌همین منظور در ایام الله دهه فجر امسال تعداد ۳۴۸ پروژه در حوزه روستایی استان به بهره‌برداری می‌رسند و ۳۷۶ پروژه دیگر در حوزه شهری استان افتتاح می‌شوند.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با بیان اینکه بهره‌برداری از این پروژه‌ها، اشتغالزایی بالغ بر ۱۳ هزار و ۳۶۵ نفر را درپی دارد، ادامه داد: به لحاظ ضرورت توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در استان خوزستان، بخش مهمی از رویکرد پروژه‌های احداث شده در استان خوزستان مربوط به امکانات، تجهیزات و فضا‌های بیمارستانی است.

او تصریح کرد: بیمارستان الوار گرمسیری، بیمارستان ۱۴۰ تختخوابی باغملک، ایجاد بلوک‌های B و C بیمارستان، ولی عصر بهبهان و بخش‌های بستری بیمارستان بستان از جمله این پروژه‌ها هستند، همچنین سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای راه‌اندازی طرح پرورش ماهی خاویاری در شهرستان اندیمشک و ترمیم و بهسازی سیل بند‌های رودخانه دز از دیگر پروژه‌های شاخص استان خوزستان محسوب می‌شوند.

استاندار خوزستان افزود: اصلاح و بهینه سازی معابر، شبکه روشنایی، راه‌های روستایی نیز با جدیت طی امسال مورد توجه قرار گرفت و منجر به پروژه‌های متعدد قابل افتتاح در دهه فجر امسال شد، این در حالی است که در بین پروژه‌های عمرانی امسال نیز احداث پست‌های برق در شهر‌های مختلف استان بخش قابل توجهی را در افتتاحیه‌های امسال به خود اختصاص داده‌اند.

او با بیان اینکه در این ایام فاز یک آزمایشگاه دانشکده علوم آب دانشگاه شهید چمران اهواز و مجتمع آزمایشگاهی دانشگاه کشاورزی خوزستان به بهره‌برداری می‌رسند، اظهار کرد: توسعه شبکه تلفن همراه در سطح استان، احداث و ایجاد فضا‌های آموزشی و سالن‌های متعدد ورزشی در شهر و روستا‌های مختلف، بخش دیگری از پروژه‌های امسال را شامل می‌شوند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.