سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در روز های کرونایی؛

بیمه سلامت بیماران کم توان را رایگان بیمه می‌کند/اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک در کلینیک امید همدان

مدیرکلینیک امید همدان با اشاره به آغاز اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک در این مجموعه گفت:بیمه سلامت در روز‌های کرونایی بیماران با توانایی مالی کم را رایگان بیمه می‌کند.

سامان طالبی مدیرکلینیک امید همدان  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،گفت: نسخ الکترونیک از بروز نسخه خوانی اشتباه که گاهی اوقات در داروخانه ها پیش می آید جلوگیری می کند و گاهی در نسخه های دست نویس داروخانه نمی‌تواند دستورات را درست بخواند و نهایت بیمار هم متضرر می‌شود .

او ادامه داد: در ابتدای کار با موضوع زمان مواجه بودیم و وقت زیادی برای نسخ الکترونیک صرف می‌شد چون آشنایی کمتری به آن داشتیم اما بعد از مدتی متوجه شدیم زمان کمتری هم نسبت به نسخه کاغذی می‌برد.
 
مدیرکلینیک امید همدان بیان کرد: نکته حائز اهمیت در طرح نسخ الکترونیک این است که عملکرد ما مشخص است یعنی من به عنوان پزشک نسخه را کامل می‌بینم و می‌توانم عملکردم را طی یک ماه مشاهده کنم و اطلاع کافی از اینکه چه زمانی نسخه نوشته‌ام و شامل چه داروهایی بوده به دست می‌آورم حتی به اشتباه خودم پی خواهم برد.

طالبی با بیان اینکه هر طرحی که آغاز می‌شود معایب و مزایایی دارد و تصور من این است که مزایای نسخ الکترونیک خیلی بیشتر از معایب آن است افزود: در حال حاضر نیز خوشبختانه مشکل عمده‌ای وجود ندارد اما باید زیرساخت فراهم شود که در کلینیک امید ما آن را فراهم کردیم.

او یادآور شد: این سیستم باید در سطح آزمایشگاه‌ها، داروخانه‌ها، بیمارستانها و مراکز پاراکلینیک سطح شهر هم باشد تا وقتی نسخه الکترونیک در کلینیک نوشته می‌شود بیمار در آن مراکز هم بتواند با ارائه کد، خدمات دریافت کند و باعث نارضایتی نشود.

مدیرکلینیک امید همدان بیان کرد: در مدت زمانی که طرح نسخ الکترونیک آغاز شده با این قبیل مسائل مواجه بودیم و گاهی بیمار مراجعاتی به چنین مراکزی داشته که به سیستم الکترونیک وصل نبودند و او مجبور شده بار دیگر به کلینیک مراجعه کند تا نسخه کاغذی بنویسیم که امیدواریم مشکلات به مرور حل شود چرا که این طرح منشاء خیری برای استان خواهد بود.

طالبی افزود: در پیشبرد این طرح در کلینیک امید ۳۰ دستگاه رایانه  خریداری شد و تقریبا در حال حاضر تمام اتاق پزشکان به سیستم رایانه و شبکه اینترنت وصل است و به راحتی هر کدام از پزشکان بخواهند می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

او تصریح کرد بیمه سلامت در روزهای شیوع کرونا بیمارانی را که توانایی مالی ندارند رایگان بیمه می‌کند تا آن ها سریع ‌به مراکز درمانی مراجعه و درمان صورت گیرد که این می‌تواند تاثیر مثبت روحی و روانی در جامعه نیز داشته باشد .

مدیرکلینیک امید همدان با بیان اینکه استحقاق سنجی و بیمه رایگان نیازمندان کمکی به سلامت جامعه است افزود: در حال حاضر کسانی هم هستند که توانایی مالی دارند و از این بیمه برخوردار هستند که می‌توان به مرور با استحقاق سنجی کسانی که واقعا نیازمند هستند از این امکانات برخوردار شوند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.