سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشریح برنامه‌های دهه فجر حوزه هنری قزوین

رئیس حوزه هنری قزوین گفت: با توجه به شرایط کرونایی همه برنامه‌های در نظر گرفته شده مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد رضا امامقلی رئیس حوزه هنری قزوین در گفتگو با ویژه برنامه رادیویی "مهرآئین" گفت: با توجه به شرایط کرونایی و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تمامی برنامه‌ها در فضای مجازی اجرا می‌شود.

امامقلی، فیلم «مستند تاریخ شفاهی دی ۵۴» را از جمله تولیدات پژوهش محور این مرکز برشمرد که به سیر تحولات سیاسی و اجتماعی قزوین در ماه‌های منتهی به پیروزی انقلاب از زبان مبارزان می‌پردازد.

وی، نمایش شنیداری «طیب یعنی پاک» را کاری از واحد هنر‌های نمایشی دانست و افزود: شهید طیب حاج رضایی از جمله چهره‌های اثرگذار در نهضت امام خمینی (ره) است که سرگذشت، زندگی و شهادت وی به صورت هنرمندانه دراین نمایش شنیداری روایت شده است.

رئیس حوزه هنری قزوین، کارگاه مجازی گرافیک با موضوع: چهره‌های شاخص انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه‌های مذکور برشمرده خاطرنشان کرد: در این ورکشاپ (مجازی) پوستر‌های پانزده شهید شاخص استان، توسط هنرمندان این مرکز طراحی و ارائه می‌شود.

این مسئول فرهنگی، رونمایی از کتاب «ماه و پروین» روایت داستانی خاطرات همسر شهید جلال الدین ذوالقدر، به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) با حضور حجت الاسلام و المسلمین عابدینی، نماینده، ولی فقیه در استان را از دیگر برنامه‌های این مرکز برشمرد.

رئیس حوزه هنری قزوین به نقش و تاثیر اشعار، تصانیف و آهنگ‌های انقلابی در سال‌های پیش و پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: همواره مبارزان انقلابی از شعر و موسیقی به عنوان یک ابزار ارتباطی در بیان ارزش ها، مفاهیم و آرزو‌ها بهره برده اند، به همین مناسبت با توجه به فحوا و محتوای حماسی، ملی و میهنی تصانیف عارف، آلبوم موسیقی «جان وطن» در این ایام رونمایی و به مخاطبان ارائه می‌شود.

وی کتاب صوتی «هفت زمستان» گزیده داستان کوتاه مربوط به شهدای هفتم دی ماه ۱۳۵۷ قزوین، برپایی نمایشگاه مجازی آثار نقاشان برجسته انقلاب اسلامی کشور، رونمایی از مجموعه شعر نوجوان «کوچه‌های آبی»، اکران مردمی "دیدن این فیلم جرم است" در سطح استان را از جمله برنامه‌های این مرکز در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی برشمرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.