سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرکز قرنطینه گیاهی در میرجاوه افتتاح شد

مرکز قرنطینه گیاهی میرجاوه امروز یکشنبه همزمان با نخستین روز دهه مبارک فجر با حضور مشاور وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان حفظ نباتات کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، کیخسرو چنگلوایی  مشاور وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان حفظ نباتات کشور اظهارداشت: مرکز قرنطینه میرجاوه از فعال‌ترین مراکز قرنطینه‌ای کشور است به طوریکه ١٨ درصد صادرات محصولات کشاورزی و از لحاظ وزنی حدود ٧٠٠ هزار تن از این منطقه انجام می‌شود.

کیخسرو چنگلوایی افزود: بزودی ظرفیت این مرکز به ٢ میلیون تن افزایش می‌یابد و برای دستیابی به این مهم از سوی سازمان حفظ نباتات کشور پشتیبانی لازم انجام خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان نیز در این مراسم گفت: ساختمان مرکز قرنطینه گیاهی شهرستان مرزی میرجاوه با اعتباری بیش‌از ١۴ میلیارد ریال در زمینی به مساحت یکهزار مترمربع در ۲ طبقه ساخته شده است.

امان الله طوقی افزود: با توجه به اهمیت مرز میرجاوه در مبادلات تجاری و ترانزیت محصولات کشاورزی و نیاز به گسترش فضای اداری و استقرار نیروی بیشتر با همکاری سازمان حفظ نباتات کشور ساخت ساختمان جدید مرکز قرنطینه گیاهی این شهرستان مرزی در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: با راه‌اندازی این مرکز نظارت بر صادرات، واردات و ترانزیت محصولات کشاورزی به بیش‌از٢ میلیون تن افزایش خواهد یافت و با توجه به فعالیت کلینیک قرنطینه‌ای در این مرز امکان ۲۴ ساعته کردن مرکز قرنطینه نیز است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: از ابتدای امسال تاکنون نظارت بر واردات، صادرات و ترانزیت ١٩١ هزار تن انواع محصولات کشاورزی توسط مرکز قرنطینه گیاهی میرجاوه انجام شده است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.