سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشکاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

افزایش ۱۲ برابری ظرفیت تولید نیروگاه‌های برق کشور

مجری طرح نیروگاه‌های سیکل ترکیبی برق حرارتی گفت: ظرفیت تولید برق در نیروگاه‌های کشور هم اکنون حدود ۸۵ هزار مگاوات است.

علیرضا نصراللهی مجری طرح نیروگاه‌های سیکل ترکیبی برق حرارتی در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ظرفیت نیروگاه‌های کشور از اول انقلاب تا به امروز گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ظرفیت تولید برق در نیروگاه‌های کشور سالانه حدود هفت هزار مگاوات بود، اما هم اکنون ظرفیت تولید نیروگاه‌ها حدود ۸۵ هزار مگاوات است.

به گفته این مقام مسئول از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ظرفیت تولید نیروگاه‌های کشور ۱۲ برابر افزایش یافته است.

او ادامه داد: از سال ۵۷ تا به امروز ۱۷ نیروگاه حرارتی با ظرفیت ۵۰۱۰ مگاوات و همچنین از اول انقلاب هم تا به امروز در مدت ۴۱ سال ۱۰۷ نیروگاه حرارتی به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه شد.


بیشتر بخوانید


مجری طرح نیروگاه‌های سیکل ترکیبی برق حرارتی اضافه کرد: تبدیل هفت هزار و ۵۰۰ نیروگاه گازی راندمان پایین به سیکل ترکیبی به معنای ورود هشت هزار و ۶۰۰ مگاوات برق به شبکه کشور است که این اتفاق یک درصد کل راندمان نیروگاه‌های گازی کشور را افزایش می‌دهد. طبق برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان سال باید راندمان نیروگاه‌های کشور از ۳۸.۶ درصد به ۳۹ درصد برسد که اجرای این پروژه‌ها یکی از راهکار‌های افزایش بهره‌وری است.

نصراللهی در پایان بیان کرد: میزان تلفات کل شبکه برق کشور در سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی  ۱۳.۸ درصد بود و طی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷ از ۱۵.۲ درصد به ۱۱.۱ درصد کاهش یافت که بیانگر کاهش ۴.۱ درصدی است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.