سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز عملیات الحشدالشعبی در مناطقی از شرق الانبار عراق

نیرو‌های الحشدالشعبی عراق عملیات پیگرد، دستگیری و پاکسازی عوامل تروریستی در مناطقی از شرق استان الانبار را آغاز کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری موازین نیوز، نیرو‌های الحشدالشعبی عراق امروز (یک‌شنبه) عملیات پاکسازی مناطقی از شرق استان الانبار را آغاز کردند.

مرکز رسانه‌ای الحشدالشعبی در این خصوص اعلام کرد: عملیات پیگرد، دستگیری تروریست‌ها و پاکسازی چندین منطقه در شرق استان الانبار امروز یک‌شنبه آغاز شد.

به گفته این مرکز، عملیات مذکور پس از نشست امنیتی گسترده عصر دیروز (شنبه) با فرماندهی محور شرق الانبار در الحشدالشعبی عراق ویژه هماهنگی امنیتی برای فعالیت مشترک برگزار شد.

در این نشست مشترک، جابر الموسوی، فرمانده تیپ هفتم، عماد الزیدی، معاون فرماندهی عملیات شرق انبار، دستیار فرمانده تیپ ۲۷ و تعدادی از فرماندهان و مسئولان گردان‌های تیپ حضور داشتند.

فرماندهان  الحشدالشعبی در این نشست درباره اوضاع امنیتی در برخی از بخش‌های عملیاتی و تأمین امنیت مناطق درون این بخش‌ها و تلاش‌های صورت گرفته برای حفظ امنیت شهروندان و منطقه به طور کلی رایزنی کردند.

الحشدالشعبی عراق بر اهمیت آماده سازی نیرو‌ها برای مقابله با تحرکات هسته‌های باقی مانده تروریستی داعش تاکید کرد.

از سوی دیگر، «صباح العکیلی» کارشناس مسائل امنیتی عراق اعلام کرد که آمریکایی‌ها در پشت پرده حمله تروریست‌های داعش به مناطق کمربند بغداد و جرف النصر در شمال استان بابل بوده‌اند.

او گفت: نیرو‌هایی آمریکایی با هلی برن تروریست‌های داعش در نزدیکی مراکز الحشدالشعبی در جرف النصر عامل نفوذ این عناصر و هدف قرار دادن نیرو‌های عراقی و همچنین تخریب خطوط برق شدند.

العکیلی افزود: طرف‌های سیاسی و خارجی با حمایت آمریکا تمام تلاش خود را می‌کنند تا نیرو‌های الحشد الشعبی را از منطقه جرف النصر که محلی است که استانهای بابل، الانبار و بغداد تا کربلا را به یکدیگر متصل می‌کند، خارج کنند.

او اعلام کرد: نیرو‌های آمریکایی، هر از گاهی گروه‌های تروریستی را در پشت مواضع الحشدالشعبی در جرف النصر هلی برن می‌کنند تا به مراکز نظامی الحشد حمله و خطوط برق را خراب کنند.

این کارشناس امنیتی عراق افزود: هدف نظامی و راهبردی نیرو‌های آمریکایی از نفوذ به جرف النصر ایجاد تهدید برای استان‌های مذکور و بهانه‌ای برای ماندن آمریکایی‌ها در عراق است. همچنین بهانه‌ای ایجاد میکند تا تصمیم دولت برای باقی ماندن نیرو‌های نظامی آمریکا در این کشور توجیه شود.

نیرو‌های الحشدالشعبی عصر دیروز (شنبه) با نفوذ تروریست‌های داعش به جرف النصر در شمال استان بابل مقابله کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.