سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

چرا شستا طلب ویلموتس را پرداخت کرد؟/ تصمیم یک شبه برای اموال بازنشستگان

پرداخت طلب مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی توسط شستا از همان ابتدا با اما و اگر‌هایی روبه رو بود.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی پاییز ۱۳۹۸ به فدراسیون فوتبال جهت پرداخت طلب مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی ایران، دو میلیون یورو پرداخت کرد. شستا که زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی است ادعا دارد که این اقدام در راستای منافع ملی کشور بوده است.

بعد از آن که سر و صدای این ماجرا بلند شد، شستا اعلام کرد با استناد به مصوبه ستاد مقابله با تدابیر تحریم‌ها این اقدام را انجام دادیم و این پول به صورت قرض به فدراسیون فوتبال داده شده و فدراسیون چک داده و قرار است که این پول را پرداخت کند. به دنبال آن موعد چک فدراسیون رسید، اما چک پاس نشد و پول بازنشستگان تامین اجتماعی به شستا بازگردانده نشد.

برداشت پول از صندوق شستا برای پرداخت طلب ویلموتس به دستور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور بوده است. این که مدیریت فعلی شستا ادعا دارد زمان تصمیم گیری برای اموال شستا در پشت درب های بسته تمام شده، آیا این اقدام نشان از همان تصمیم گیری‌های شبانه و پشت درب‌های بسته نیست؟ اینکه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی که تماما مربوط به سازمان تامین اجتماعی است و با تصمیم و دستور معاون اول رئیس جمهور دو میلیون یورو را به فدراسیون فوتبال پرداخت می‌کند نشان از دخالت دولتی‌ها در اداره و تصمیم گیری کلان این مجموعه ندارد؟ چرا شستا باید طلب ویلموتس را پرداخت کند؟ چرا به جای حمایت از بازنشستگان تامین اجتماعی، به فکر منافع ملی کشور افتاده است؟ بازنشستگان تامین اجتماعی که صاحبان اصلی اموال شستا هستند و درواقع شستا و تمام زیر مجموعه‌های آن با دسترنج همین کارگران و بازنشستگان ایجاد شده است، از درآمد به قول مدیرانش بالای شستا محروم هستند، در حالی که مسئولان دولتی یک شبه برای اموال شستا تصمیم گیری می‌کنند.

اینکه مدیران تامین اجتماعی با وجود وضعیت نامناسب قشر کارگر اجازه دست‌درازی مدیران فوتبالی را به جیب کارگران داده بودند تا از حق آن‌ها بخشی از قرارداد یک مربی خارجی پرداخت شود، جای بحث و سوال است. این موضوع از همان ابتدا با انتقادات زیادی مواجه شد، نمایندگان مجلس با انتقادات تند نسبت به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شستا خواهان پاسخگویی به این سوال شدند که با چه مجوزی حق کارگران کشور را در قالب دستمزد از محل شرکت‌های تحت پوشش شستا (شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی) به مارک ویلموتس مربی سابق تیم ملی پرداخت می‌کنید؟


بیشتر بخوانید


عباس مقتدایی خوراسگانی نائب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: مبلغی از اموال شستا برداشت شده بود و به مربی سابق تیم ملی پرداخت کردند. طبق چیزی که در گزارش‌ها است این اقدام به دستور معاون اول رییس جمهور اتفاق افتاده و پول بازنشستگان را برای پرداخت طلب ویلموتس داده‌اند. این موضوع واقعا ناراحت کننده است، چرا از پول بازنشستگان این کار انجام شده است؟ بازنشستگان در طول سالیان خدمت، حق بیمه پرداخت کردند و آن پول امروز برای آن‌ها سرمایه شده است.

وی در ادامه می‌گوید: از وزیر ورزش و جوانان سوال کردیم چرا پول را پس نمی‌دهید؟ پول را به عنوان قرض گرفتید و این یورو ای را که گرفتید پس دهید. از وزیر کار هم پرسیدیم چرا این پول را به فدراسیون فوتبال پرداخت کرده‌اید؟ جوابی که دریافت کردیم این بود که در حال پیگیری و رسیدگی هستیم، تذکر کتبی در این خصوص دادم و در صحن علنی مجلس خوانده شد، اما وقتی دیدیم جواب درستی نمی‌دهند سوال پرسیدیم، جواب غیر رسمی که از طرف وزیر کار دریافت کرده‌ایم این بود که اموال فدراسیون فوتبال را توقیف کرده‌ایم. سوال من آن است که این اموالی که توسط شستا از فدراسیون فوتبال توقیف شده جوابگوی دو میلیون یورویی که پرداخت کرده می‌شود؟ حرف‌های قانع کننده‌ای نشنیدیم. مجلس یازدهم هم به دنبال این موضوع است به دادستان کشور هم نامه‌ای نوشتیم تا به صورت مدعی العموم در این خصوص ورود کنند، دادستانی هم در این خصوص ورود کرده است.

نائب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که شستا حیات خلوت است، گفت: کسانی که باید در حوزه نظارتی پای این گونه رفتار بایستند نه در درون شستا است و نه در بیرون شستا. در مجلس یازدهم با علم به این موضوع،  پیگیری کردیم چرا اموال بازنشستگان به این شکل خرج می‌کنید؟ بر چه مبنایی این اقدامات را انجام می‌دهید؟ از قدرت قوه قضاییه در این خصوص هم داریم استفاده می‌کنیم. اگر در سال‌های گذشته با چنین اقداماتی برخورد می‌شد، با اموال بازنشستگان که باید خلاق باشد و خلق ثروت کند این طور رفتار نمی‌شد. اسم این اقدام نوعی ولنگاری رفتاری است و در مجلس یازدهم بر روی این اقدام خواهیم ایستاد.

همچنین غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در جدیدترین نشست خبری خود در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر آخرین جزئیات از پرونده ویلموتس اظهار کرد: به دادسرا ارسال شده و گزارش‌هایی از سمت سازمان بازرسی واصل شده و هنوز در دادسرا است.

بازنشستگان تامین اجتماعی در این روزها که هزینه ها بالا رفته است جزء کم برخوردارترین گروه بازنشستگان هستند. درحالی که سازمان تامین اجتماعی ثروت و اموال زیادی را به پول بازنشستگان به دست آورده است، اما بازنشستگان این سازمان در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند. اعتراض بازنشستگان در مقابل ساختمان وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی هم انگار به مسئولان بر نمی‌خورد و نمی‌خواهند فکری برای معیشت این قشر کنند. حالا که بازنشستگان تامین اجتماعی با مشکلات معیشتی در این روزها دست و پنجه نرم می‌کنند که دلیل تمام این مشکلات معیشتی هم ناتوانی دولت و افزایش تورم است، دو میلیون یورو از اموالشان در یک تصمیم که خارج از مدیریت خود مجموعه است برداشت می‌شود و انگار قصد بازگردانی آن هم وجود ندارد.

مجلس یازدهم و نمایندگان آن طور که می‌گویند پیگیر این موضوع هستند و قوه قضاییه هم در این خصوص ورود کرده و امید است هرچه زودتر بازگشت این پول به صندوق شستا تعیین تکلیف شود و وزیر کار هم دلیل قانع کننده‌ای را برای چرایی خروج این پول از صندوق شستا به بازنشستگان تامین اجتماعی ارائه دهد، هرچند که نمایندگان مجلس از شریعتمداری وزیر کار پاسخ درستی دریافت نکردند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
مزدونی چرا چون بی سرزبونتر از ما نبود چون ما جز مملکت نیستیم چون ما لبنانی نیستیم چون ما عراقی نیستیم
ناشناس
۰۱:۲۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
شیر مادرت برا گرفتن و نشر این گزارش دقیق و پیگیری هات حلالت باشه دمت گرم امیدوارم خدا اجرتو همین الان باهات حساب کنه حرف دل مارو شسته و رفته زدی. لطفا درمورد اینکه برا بازمانده ها و از کار افتاده که تو قانون تامین اجتماعی براشون سی سال سابقه محسوب میشه چون بر اثر اتفاق و حادثه بازمانده یا از کار افتاده شدن ولی تو همسان سازی براشون سابقه بیمه خودشونو حساب کردن و ۱۰۰ هزار تومن کلا اضاف کردن هم گزارش بگیرین
دمتون گرم.
ناشناس
۰۰:۲۰ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
واقعا تاسف داره بازنشستگاه دنبال حقشان هستند.
حسین
۲۳:۰۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
باسلام
ازنمایندگان محترم مجلس درخواست داریم نظارت بیشتری برعملکرد صندوقهای بازنشستگی داشته باشند۴سال قبل سهام بیمه ملت رابما بازنشستگان کشوری فروخته اندهنوزخبری نیست هنوزسهام درپرتفوی قابل مشاهده نیست سودسال۹۸ هنوزپرداخت نشده ۲ماه است مدارک پزشکی برای بیمه تکمیلی فرستاده ام هنوزمبلغ ان واریزنشده
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
دولت گردن کلفت
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
توجه حقوق بازنشستکانی که بچه و دانشجو دارن باید زیاد شود نه پیرزن پیرمردهای بالای 60سال اونا زیاد خرجی ندارن فقط در خونه بازن بچه هاشون زیاد رفت امد میکنند اونا هم از کم اوردن مینالن
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
ظاهرا فدراسیون فونتبال پول شستا را بامحاسبه عرض سال 97 پرداخت کرده است. ایا شستا مربوط به تامین اجتماعی نیست ؟ آیا شستا در بورس عرضه نشده و چند میلیون سهامدار ندارد؟ آیا این یک دزدی و خیانت در امانت از طرف مدیران نیست؟ واقعا کارگرا ن کشور هیچ حامی ندارند؟ از قوه قضائیه میخواهیم به مسئله ورود پیدا کند و جلوی این تضییع حق را بگیرد.
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
امروز اقای روحانی توحرم مقدس امام سخنرانی کرد فرمودند هرکجا ملت مارا حمایت کرد ما پیروز بودیم منظور اقای روحانی بورس واین پولی که الان از شستا برداشت کرده انداین دولت دستش توحساب مردم هست
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
هرچی بدهی و گندکاری و ندانم کاری مسئواین آخرش بیخ ریش مردم چرا ؟اله اعلم
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
فقط وقتی میخواید قرض رو برگردونید نرخ تثرم رو هم حساب میکنید دیگه...چون از امسال تا پارسال کلی قیمت ها فرق کرده...!
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
باید طلب ویلموس از حساب شخصی مدیر ی که رفته قرار داد بسته بدهند تا درس عبرتی بشه برای دیگر م
اسماعیل نوغانچی صالح
۲۱:۲۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
این نمونه از مشتی از خروار هست فقط برای کارگران این بودجه ها وجود ندارند لطفا دیگر ما را عذاب ندهید و هر روز یک چپاول را نمایش نگذارید
ناشناس
۲۱:۰۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
این تخلفات جدیدا تکرار شده
این بار از جیب سهامداران مخابرات برای پرداخت بدهی تیم پرسپولیس به بودیمیر ۳۰ میلیارد تومن نا قابل
اولا یه نفر ارتباط شرکت مخابرات رو با تبم پیروزی مشخص کنه
دوما سازمان بورس سازمان بازرسی و قوه قضائیه برای یکبار هم که شده با این دست اندزیها به اموال مردم بر خورد جدی کنند
ذوالفقار
۲۱:۰۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
به نظرم بهتره از صندوق بازنشستگی کشوری این بدهی رو بدهند تا عدالت برقرار بشه.
محمد
۲۰:۵۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
بایستی تمام کسانیکه خیانت کردن به قشرکارگر پاسخ مردم باشندوهزبنه انراازجیب مبارکشان بدهنر
منصور
۱۹:۵۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
ببینید عزیزان فوتبال دوست // فیفا که مثل کارخانه هفت تپه نیست که مزد کارگرانش را ندی و زورشان و صدایشان بجایی نرسه // فیفا اگه پول ویلموتس را ندی// تیم ملی مملکتمان را میکنه تو قوطی // در قوطی هم لحیم میکنه
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
اینجاست که آه از نهاد انسان بلند می شه و ناخودآگاه دستها به آسمان ؛خدایا خودت بدادمان برس...
حسن
۱۹:۲۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
خرج که از کیسه مهمان بود.
حاتم طایی شدن آسان بود.
یکی نیست بپرسد: مگه ارث باباتونه که اینجوری بذل و بخشش میکنید؟
ف
۱۹:۱۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
مجمع شستا هیئت مدیره و مدیریت تامین اجتماعی می باشد چرا آنان با این اقدم موافقت نمودند و اگر مخالفتی داشته اند اسناد آنرا ارائه نمایند..
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
فدراسیون فوتبال.الان اعلام کرد پول شستاروپرداخت کردیم.
آرمان
۱۹:۰۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
چرا از جیب کارمندای شرکت نفت این پول ندادن اونها که حداقل حقوق 10 میلیونی دارن کارگر بیچاره حداقل حقوق 2و 600 داره
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
فوتبال ربطی به سازمان تامین اجتماعی ندارد مگر اینکه شریک وزارت ورزش شده باشد این سرمایه بازنشستگان است شاید سودی برای شستا
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
از جیب خودش نداده که مردم بدبخت بورسی
عبدالهی
۱۹:۲۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
خرج که از کیسه مهمان بود. حاتم طایی شدن آسان بود.
یکی نیست بپرسد: مگه ارث باباتونه که اینجوری بذل و بخشش میکنید؟
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
کاش هر چی مدیر که باعث این گرونی ها هست محاکمه بشه و به اشد مجازات محکوم بشه
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
من به عنوان یک بیمه پراداز تامین اجتماعی که به زحمت دارم کار می کنم اصلا از اینکه شستا داره سرمایه میلیون ها کارگر از جمله من رو فضل و بخشش می کنه رضایت ندارم
از لحاظ شرعی هم اصلا راضی نبوده و نیستم

کارگر پول نداره نون شب ببره خونه ، بازنشته تامین اجتماعی با این حقوقی که بهش میدن نون و ماست هم نمیتونه بخوره بعد آقایون میلیارد میلیارد پول کارگرای بدبخت رو به تاراج می دن

اصلا حساب کردین این پول از حق بیمه چند تا کارگر پرداخت شده؟ با یک حساب سر انگشتی میشه حق بیمه بیش از 75 هزار کارگر!!!!؟؟؟؟

از آقای جهانگیری بپرسین چرا از حق بیمه کارگر بدبخت پول دادین ؟ چرا از حساب حقوق وزرا و ریاست جمهوری پرداخت نکردین؟؟ نکنه کارگرا وضعشون بهتر از شماها هست؟؟؟!!
ناشناس
۱۷:۲۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
از جیب مردم میزنن به جیب دیگران! عجب مملکتی
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
همون بهترکه ویلموتس وسایر خارجی ها ببرند.وگرنه داخلی ها اختلاص می کنند.درهر دوحالت به ما فقیربیچاره ها چیزی نمی رسه...(من 40سالمه مجردبیکار وآس وپاس.دیگه عمری باقی نمانده)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
متاسفم
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
اینقدر این کارها زیاد شده که قبح این اعمال بسیار زشت ریخته و این یعنی نزول هر لحظه خشم الهی ... خدایا به ما رحم کن و عذابت را نازل مکن زیرا گرانی ها و مشکلات اقتصادی بزرگترین عذاب است و نیازی به عذاب تو نیست
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
واقعا باید بگوییم متأسفم ما از کجا به کجا سقوط کرده ایم !!!؟؟؟
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
عجب
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
جالبه هر روز یه خبر جدید می شنویم.
هر دم از این باغ بری می رسد خدا به دادمون برسه
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
با این پول چقد میشد ب مردم کمک کرد...خیانت خیانت خیانت
بازنشسته
۱۴:۴۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
باید به حال این کشور و این مسئولان باید خون گریست .اخه چرا مردم فقیر باید چوبشو بخورن اصلا کسانی مثل تاج و شرکایش باید پول را بدهند که این قر داد ننگین را بسته اند اصلا پول را پرداخت نمی کردند تا فوتبال تعطیل بشه اخه چه سودی داشته تا الان فوتبال برا کشور
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
من به عنوان یک ایرانی یک ریال که اگه سهم من از بیت المال باشه بدن به فوتبال و خرج فوتبال کنن راضی نیستم
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
اون دوستمون نوشته قالیباف جمعیت ۴ درصدی بخدا خود قالیباف جز اون ۴درصده قالیباف اول تکلیف املاک شهرداری روشن کنه بعد ادعای برادری کنه واز مظلوم دفاع کنه
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
چرا شستا طلب ویلموتس را پرداخت کرد؟/ تصمیم یک شبه برای اموال بازنشستگان

چون از مردم (به غیر حق بیمه ) جرایم حسابرسی و موارد دیگه پول مفت از مردم میگیرین
چون حساب کتابی در کتابی در کار نیس
چون نظارتی نیس
چون دل بخواهی هستش
این موسسه حسابرسی تامین اجتماعی برام 60 میلیون تومان جریمه الکی نوشته
کجای قانون نوشته مالیاتی که به اداره امور مالیاتی پرداخت میشه مشمول بیمه هستش؟
واسه همین پرداخت مالیات و چند مورد شبیه این برام 60 میلیون جریمه نوشتن.
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
و همین مدیران که یک شبه قوانین خلق الساعه ای تصویب میکنند بالاترین حقوق ها را میگیرند چرا؟!...
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
در کشوری هستیم که همه خیانت میکنیم و صد البته هزاران بهانه هم می تراشیم و هیچکس هم هیچ کاری ندارد؟؟؟؟ همه باهم در صلح و آرامش از جیب هم بهره مند میشیم!!!!!!
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
همه کسانی که اینطور خیانت میکنند باید بدون محاکمه اعدام شوندددددددد. در همه زمینه ها
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
تامین اجتماعی فقط صاحب شستا نیست .. این ساختار از اموا ل. بیت المال است ... سایر بازنشستگان وکارگران و
کارکنان و. ،،،،، نیز طالب شفافیت در این قسمت هستند ...
باز نشستگان کشوری ، سالها با حقوق کم و بدون اصلاح و بدون یکسان سازی حقوق صحیح. هنوز ودوبرابر فعلی را
طلبکارند .. بنشینید محاسبه کنید
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
یک عمر بیمه بده اخرش این
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
چی و کی سر جاشه که این یکی باشه؟
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
علت اینکه هیچ صدایی از تامین اجتماعی بلند نمیشه غیر از اینکه دست نشانده خودشان هستند ؟؟؟؟
ناشناس
۱۶:۳۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
و خودشون چه حقوق های بالایی میگیرند بروید تحقیق کنید و صادقانه بدون هیچ خب و بغضی قضاوت کنید
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
اگر شما یک ریال دزدی کنید(برای یک تکه نان ) زمین و زمان را روی شما خراب می کند و شما برای این عمل منفور ترین آدم در جامعه می شوید .ولی آقایان یک شرکت که مال خودشان نیست سال ها اینطوری هزاران هزار میلیارد -انگار نه انگار -آقای محترم دزدی دزدی است حتی اگر ... باشید
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
چون مجازاتی نیست؟
چون دخل ندارن خرج می کنند!
چرا نباید رئیس فدراسیون را محاکمه کرد! کشی که پول نداره چرا مربی خارجی؟
شما ها اصل ماجرا رو باید محاکمه کرد، در مرحله بعد کی بوده که پول داده!
Haji
۱۳:۰۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
باید باقدرت دومیلیون یورو باسودش به صندوق تامین اجتماعی برگردد
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
حقوق یعنی فقط و فقط حقوق کارمندان دولت ، خصوصا کارمندان رسمی پرتلاش و زحمتکش آموزش و پرورش و بس که مرتب در حال افزایش است ، خصوصا در این دولت روحانی که افزایش چند برابری پیدا کرد .

همون حقوق آموزش پرورشیها رو بدند، بقیه خصوصا کارگرا به به جهنم .
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
دیگه عمر کارگر و بازن نشسته و اینا کفاف نمیده
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
متاسفم به این دولت
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
هرچی می کشیم از دست این اصلاح طلب ها هست و بزرگان انها . معاون رئیس جمهور چکاره هست . اونهایی که این قرار داد را بستند باید جوابگو باشند . پدر من بازنشسته و با سه و نیم میلیون تومان حقوق اونوقت معاون رئیس جمهور اتش بزنه به مال بازنشستگان .
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
جواب سادس
علی
۱۲:۱۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
سلام بر باز نشستگان و بیمه پردازان تامین اجتماعی.من خودم شاهد خبرهای زیادی درباره جلسات برای بالابردن حقوق کارگران بودم. ولی هیچگاه به نتیجه نرسید. از کارگران و دولت و مجلس و جن و پری آدم و عالم قبول دارند که باید تامین اجتماعی حق این قشر زحمت کش را بپردازد اما انگار آنها که باید این کار را انجام بدهند داخل ایران نیستند. و یا اگر هم هستند کاری از آنها ساخته نیست.
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
چطور برای بالا بردن حقوق کارمندان دولت زود به نتیجه میرسند مگه کارگران شهروند این جامعه نیستند
منصور
۱۲:۰۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
ببخشید// کلید صندوغ بازنشستگی تامین اجتمایی دست چه کسیه // که اینجور بذل و بخشش میکنه // مگه این مملکت نظارت نداره ؟
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
قبول دارید؟؟
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
هیچ نظارتی نیست
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
مگر قرار نبود افرادی که این قرارداد ننگین رو با این بستند،باید از جیب خودشان پول رو پرداخت کنند؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
ممنون از باشگاه خبرنگاران جوان که پیگیر و لااقل درج این اخبار که درباره حقوق کارگران که قشر ضعیف جامعه هستند می باشد .
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
بخور بخوره دیگه
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
الان عوض اینکه تامین اجتماعی به دولت باید بدهکار باشه دولت به تامین اجتماعی به صورت کلان بدهکار است و حتی سرامایه این قشر ضعیف را هدر میدهد .چرا ؟؟؟؟؟

چرا کسی فکری به حال این کارگران بی کسی و کار بر نمی دارد . چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
تا کی باید شاهد ضایع شدن حقوق کارگران بی کس و کار باشیم ؟؟؟

دولت باید به فکر قشر کارگر باشه یا فکر بر باد دادن سرمایه این قشر ضعیف ؟؟؟

اگر دولت خیری برای تامین اجتماعی ندارد و جز گذاشتن هزینه و بدهی های کلان به تامین اجتماعی و بر باد دادن حقوق کارگران ، چرا باید مدیریت آن با دولت باشه که هر کاری که دلشان میخواهد با آن بکند ؟؟؟
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
چیزی که نمود بسیار در این زمانه مشهود هست
عدم یکسان سازی حقوق بازنشسته ها درقبال پولی که حق خودشون هست اونوقت به مردکی یه بی لیاقتی از حق و حقوق بازنشسته ها پرداخت میکنه
و یا در مورد پرداخت بدهی باشگاه پرسپولیس که شنیده میشه اقای صدری تقبل کرده لصفا بگوش این اقا برسونید شما اول مطالبات کارگران مخابرات بخصوص کارگزاران روستایی رو پرداخت کن چند ساله حداقل بابت حق و حقوق قانونی خودشون نمیخواد از کیسه خلیفه بابت بدهی باشگاه پرسپولیس خرج کنی
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
خدا جای حق نشسته تلافی میکنه.. بیت المال و پول کارگر بدبخت تو جیب تیم های پایتخت و ...... هواداران این تیم ها هم حمایت میکنن غافل از اینکه از جیب خانواده من و تو مایه میزارن و سفره ما کوچیک میشه
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
من از مجلس انقلابی تقاضا دارم یک فکری به حال تامین اجتماعی برداره .
دولت عوض اینکه کمک کار کارگران بدبخت باشه ، هر روز باید شاه یک خبر تاسف بار از تضییع حقوق قشر ضعیف کارگر باشیم .
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
تازه با این فروش سهام شستا در بورس ،
شستایی که پشتوانه ی این کارگران بی کسی و کاره .
عوض اینکه دولت بره مشکلات و فسادهایی که در این مجموعه هست رو برطرف کنه میره سرمایه این قشر ضعیف رو به باد میده .
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
وقتی این اقا رو از وزیر صنعت برکنار و برای این که بیکار نباشه میزارنش وزیر کار همین میشه دامادشم که گفتن نداره اینا خودشون رو قانون میدونن
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
من یکی که راضی نیستم
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
وقتی که آقای قالیباف در ایام انتخابات ، از دولت روحانی و عده ی دیگر بعنوان چهار درصدی ها نام می برد و مدارکی را هم رو کرد ، مردم خوش خیال و ساده اندیش که برایشان مهم نبود . حالا هی باید شاهد حق خوری برای قشر ضعیف جامعه باشیم .
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
مملکت که شیر تو شیر باشد نتیجه همین است دیگه
خبرنگاران جوان می دانم این مطلب را نمی گذارید
ولی اگر هم بار گذاری کنید هیچ اتفاقی نمی افتد
همینطور تا حالا هیچ اقدامی عملی نشده
مگر وزبر کار را از وزارتخانه صمت بیرون نکردند
حالا امده در وزارت کار وزیر شده !!?
حالا تفسیر بالا از وضعیت مملکت ملاحظه می کنین
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
چشم کارگران خوش خیالی هم که به دولت روحانی رای دادن ، خیلی خیلی روشن .
از ماست که بر ماست .
هرچه مومنین جامعه گفتن و گفتن ، فایده ای که نداشت .
حالا هی شاهد ضایع شدن حقوق خود و ما باشید .

افسوس و صد افسوس .
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
بیم بیکاری یک ماه کرونا رو به ما نصف حقوق قانونی رو دادن که بدن به ویلموتس
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
خوب معلومه ، وقتی دولت میخواد مسئول برای تامین اجتماعی تعیین کنه همین میشه . یک نفر دست نشونده میزارن تا هر چی که گفتن بگه چشم .
عوض اینکه دولت به فکر کمک به قشر ضعیف جامعه یعنی قشر کارگران باشه ( کارگرانی که همه میدونن چه وضعیتی دارند ) ، از حق اونها تازه حاتم بخشی هم میکنه !!!!!!!!!
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
واقعا که تا آخرین سطح خودش رسوندن...
آخه تا کیییییییی ؟؟؟؟؟؟؟؟ ......
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
کل رقم قرارداد ویلموتس 8 میلیون یورو هست فکر نکنم تو مشکلات معیشتی یه کشور 85 میلیون نفره تاثیری داشته باشه ولی شما و اعضای مجلس انقلابی اگه خیلی نگران مشکلات مردمین برین قرارداد کرسنت که توش کشور بیش از 40 ميليارد دلار ضرر کرد پیگیری کنین و ضرر اونو جبران کنین.
چی؟ توی اون پای کسایی در میونه که نمیشه ازشون اسم برد یا رفت سراغشون؟
حسن موسوی
۱۰:۰۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
با سلام. اينگونه حرکتها در این مملکت ،مشت نمونه خروار هست. در همه ارکان مملکت همینگونه رفتار میشود. هیچ کس پاسخگو نیست. همینه که هست. میخوای بخواه .نمیخوای نخواه. سرت سلامت.
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
نکنه از پول بورس مردم برای نماد شستا این بدهی پرداخت شده
محمد
۱۰:۰۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
چرا از جیب کارگران
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
شش ماه پولمون توشستا بلاتکلیف ماند گفتند سودشو ۲۰درصد میدیم ندادند ولی میان به این و اون یافدراسیون ۲میلیون یورو قرض وامانتی میدن چی بگم براتون
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
چرا باز به بیراهه می روید
چرا به سراغ معاون اول رئیس جمهور نمی روید که چرا این دستور را صادر کرده است . اصلا قانونا آیا ایشان اجازه این کار داشته است که از اموال بازنشستگان استفاده کند . آیا ایشان اجازه استفاده از اموال سایر سازمان ها را هم دارند؟؟ . چگونه است که ایشان اختیار خودکار خود را هم ندارند اما اختیار اموال بازنشستگان را دارد ؟؟ لطفاً برای روشن شدن مطلب به سراغ ایشان بروید و از وی سوال کنید .
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
هرچه به جلو میرویم هراز گاهی به بهانه صرفه جویی در منابع مالی تامین اجتماعی خدمات بازنشستگان را کمتر و کمتر می کنن حتی برای یک ازمایش 9 هزار تومانی ویتامین دی حساس هستن وبه حساب بازنشسته می نویسن بعد یک شبه ان همه پول رو به نفع خود از حساب اموال بازنشستگان خرج می کنن مسئولان بدانن که خدا مبین حق است
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
هرچه به جلو میرویم هراز گاهی به بهانه صرفه جویی در منابع مالی تامین اجتماعی خدمات بازنشستگان را کمتر و کمتر می کنن حتی برای یک ازمایش 9 هزار تومانی ویتامین دی حساس هستن وبه حساب بازنشسته می نویسن بعد یک شبه ان همه پول رو به نفع خود از حساب اموال بازنشستگان خرج می کنن مسئولان بدانن که خدا مبین حق است روز جواب این ظلم را باید بدهن
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
اصل اين غلط را کسانی کردند که این قرارداد ننگین را امضا کرده اند
عمار
۰۸:۲۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
خیانت کردن به ملت ایران که شاخ و دم ندارد و تازگی هم ندارد و خائنین هم ول ول دارن توی جامعه میگردند و به ریش خردمندان عادل بصیر ایرانیان می خندند ، مگر این مردک ویلموتس چه کارشاقی و خارق العاده ایی برای تیم فوتبال ایران انجام داد !!!! چه کار بینظیری برای ایرانیان انجام داد مگر تخم دو زرده طلایی گذاشت وسط زمین فوتبال ایران که این همه پول بی زبان ثروت ملی ملت مظلوم ستمکشیده ایرانیان رو دادیت به این مردک شیاد کلاهبردار و هم دستاش ، اولا باید این پول از توی حلقوم کثیف این مردک ویلموتس و همدستاش کشیده شود بیرون با هر طریقی که هست ثانیا قوه قضائیه مقتدر قدرتمند عادل عدالتگستر خردمند باید تمامی خیانتکاران این عهد نامه ننگین ترکمن چای فوتبالی رو باید دستگیر و بازداشت و به مجازاتهای کیفری اسلامی برسند و باید این همه پول از اموال شخصیشون استرداد شود و برگردانده شود به خزانه ثروت ملی ملت ایران چرا که هیچ یک از ملت ایرانیان با وجدانهای بیدار عادل خردمند راضی به پرداخت ریالی پول به این مردک ملعون ویلموتس و همدستانش در این قرارداد ننگین نبودند و باید دادستان مدعی العموم ملت در این پرونده مستقیما ورود کنند و حق ملت را مقتدرانه استرداد کند چرا که اکثریت ملت ایران از این قرارداد ننگین شاکیند .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .