سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آهنچیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بازگشت از وضع قرمز، نیاز فوری دانشگاه‌ها

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: دانشگاه‌ها نیازمند بازگشت از وضع قرمز به شرایط عادی هستند تا بتوانند دروس عملی را با یک برنامه مناسب برای دانشجویان برگزار کنند.

محمدرضا آهنچیان، مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برگزاری کلاس‌های عملی اظهار کرد: برگزاری دروس عملی در دانشگاه‌ها متکی به نگاه جهانی بوده و نباید از آن غافل شد.

او افزود: استادان برای دروس عملی که به هیچ عنوان امکان حضور دانشجویان در دانشگاه وجود ندارد معمولا از روش‌های ابداعی مانند شبیه ساز‌ها و مدل سازی‌های انجام شده مرتبط با دروس عملی در همه دنیا استفاده می‌کنند.

آهنچیان تصریح کرد: برای برخی از رشته‌های عملی مانند تربیت بدنی شبیه سازی معنا ندارد چرا که دانشجو باید در آن محیط قرار بگیرد و عملیات را در مقابل چشم استاد انجام دهد تا بتواند نمره قابل قبولی کسب کند، بنابراین دانشگاه‌ها نیازمند بازگشت از وضع قرمز به  شرایط عادی هستند تا بتوانند دروس عملی را به صورت فشرده و متناسب با یک برنامه زمانی برای دانشجویان برگزار کنند.

او با بیان اینکه وزارت علوم در نظر داشت تا در تابستان ۹۹ دروس عملی نیمسال دوم ۹۸_۹۹ را به صورت حضوری برگزار کند، تاکید کرد: وزارت علوم اختیار برگزاری دروس عملی در تابستان ۹۹ را به دانشگاه‌ها متناسب با وضع شهر خود داده بود تا بر این اساس تصمیم گیری کنند اما به علت پیک جدید کرونا انجام آن در شهر‌های قرمز و نارنجی ناممکن شد و فقط برخی از دانشگاه‌هایی که در شرایط زرد و نسبتا مطلوبی بودند، توانستند کلاس‌های عملی را برگزار کنند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم اضافه کرد: در حال حاضر وضع کشور در مقابل کرونا باثبات‌تر است و به همین علت برخی از دانشگاه‌ها فراخوان حضور دانشجویان را داده اند و بیشتر دانشجویان مقطع دکتری به دانشگاه می‌روند و برخی از دانشجویان ارشد هم به منظور انجام پروژه‌های عملی در دانشگاه حضور می‌یابند؛ در این میان دانشجویان کارشناسی با تعداد بسیار محدود وارد دانشگاه شده اند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.