سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست توانیر از وزارت راه‌و‌شهرسازی برای تعدیل روشنایی جاده‌های کم‌خطر

مدیرکل امور بین الملل توانیر گفت: از وزارت راه و شهرسازی درخواست داریم باتوجه به محدودیت تامین برق، جاده‌هایی که فراتر از استاندارد روشنایی دارند را به ما معرفی کند تا برق آن‌ها را کاهش دهیم.

ابوذر صالحی مدیر کل امور بین الملل توانیر در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به تعدیل روشنایی در تونل‌های بین شهری گفت: روشنایی جاده‌های برون شهری و تونل‌ها به عهده وزارت راه و شهرسازی است.

او ادامه داد: خوشبختانه ما تعامل بسیار خوبی با وزارت راه داریم، مکان‌های حادثه خیز حتما باید روشن نگه داشته شود اما در جاده هایی که حادثه خیز نیستند و نیاز به روشنایی ندارند باید برق کمتری مصرف شود.

مدیر کل امور بین الملل توانیر افزود: تونل‌های بین شهری بنا به تشخیص وزارت نیرو جزء نقاط پرحادثه هستند و لذا با توجه به صلاحید فنی و اینکه تشخیص نقاط پر حادثه وابسته به وزارت راه است، ورود مستقیم برای کاهش روشنایی آن ها نمی‌کنیم.

صالحی بیان کرد: اگر هموطنان تونلی را می‌بینند که پروژکتور‌های زیادی دارد، آن گزارش کنند. چون تشخیص با وزارت راه است ما مستقیم ورود نمی‌کنیم، ولی از همکاران وزارت راه و شهرسازی درخواست می‌کنیم باتوجه به اینکه این روز‌ها ما با محدودیت تامین برق مواجه هستیم، اگر جایی به نظرشان می‌آید که فراتر از استاندارد روشنایی دارد به ما معرفی کنند تا برق آن را کاهش ‌دهیم.

او اضافه کرد: هر پایه روشنایی که در جاده‌های کشور نصب کرده ایم ، در طول سال ۱۰ هزار لیتر مصرف سوخت دارد و در صورت خاموشی ۳ تن آلاینده کمتری به محیط زیست کشور وارد می‌شود، لذا ما در حال حاضر پایه چراغ روشنایی در جاده‌های کشور را یکی در میان روشن می‌کنیم که با این کار میلیون‌ها لیتر سوخت صرفه جویی می‌شود.

صالحی افزود: از آنجایی که در ساعت کم ترافیک به حد ضرورت باید روشنایی تأمین شود، به همین دلیل استعلام‌هایی را انجام داده ایم و تصمیم گرفتیم در نقاطی که به لحاظ ترافیکی می تواند نقاط عارضه دار و خطرآفرین باشد، روشنایی را تأمین کنیم. یکی دیگر از اقدامات این است که تعدیل روشنایی معابر را به سمت کوچه ها و خیابان‌های محلی نبرده ایم؛ کوچه ها و معابرمحلی که محل رفت و آمد مردم به طور مستقیم است در طرح تعدیل روشنایی قرار نگرفته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.