سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونق اقتصادی ارس با بازگشایی محور‌های مواصلاتی منطقه

وزیر امور خارجه در جریان سفر منطقه‌ای خود پس از دیدار با مقامات جمهوری خودمختار نخجوان از مرز ایران و نخجوان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، ظریف وزیر امور خارجه در بازدید‌هایی که با همراهی استاندار آذربایجان شرقی و مسئولان این استان صورت گرفت در جریان وضعیت تبادلات مرزی دو کشور ایران و نخجوان قرار گرفت.

بازدید از ایستگاه راه‌آهن و گمرک جلفا در نخجوان و پل مرزی ایران و آذربایجان از جمله برنامه‌های وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به نخجوان بود.

ظریف در حاشیه این بازدیدها با ابراز خشنودی از پایان جنگ قره‌باغ و ابراز امیدواری به برقراری صلح و دوستی در منطقه گفت: الان زمانی است که همه ما باید نگاه رو به جلو داشته باشیم.

او با اشاره به مذاکرات خود با مقامات کشور‌های منطقه  گفت: رفع انسداد خطوط مواصلاتی میان کشور‌های همسایه که در اثر بحران قره‌باغ اتفاق افتاده بود مورد تاکید قرار گرفت و تحقق این موضوع به نفع همه خواهد بود.

ظریف گفت: اولین خط مواصلاتی که می‌تواند بازگشایی شود خط جلفا- نخجوان- ارمنستان است که موجب رونق دوباره منطقه جلفا و ارس می‌شود.

وزیر امور خارجه ایران گفت: امکانات بسیار زیادی در کشور‌های منطقه وجود دارد و ما می‌توانیم با همکاری راه را برای درگیری ببندیم و صلح پایدار را در منطقه شاهد باشیم.

 پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی هم در گفتگو با وزیر امور خارجه کشورمان، پیگیری برای بازگشایی خطوط ریلی ایران و آذربایجان از مسیر جلفا و تسهیل ارتباطات و مراودات مرزی دو کشور را خواستار شد.

 پورمحمدی با اعلام آمادگی برای مشارکت فعال در بازسازی قره‌باغ، ابراز امیدواری کرد با همکاری و مساعدت وزارت امور خارجه زمینه توسعه روابط آذربایجان شرقی و کشور‌های همسایه در همه زمینه‌ها بیش از پیش گسترش یابد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.