سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۲ بهمن ماه

بازار امروز با افزایش تقاضا و مثبت آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز یکشنبه (۱۲ بهمن ماه) بازار سرمایه با افزایش تقاضا و مثبت در بیشتر نمادها آغاز به کار کرد.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در ۵دقیقه ابتدایی پیش گشایش

بازار امروز با رشد بزرگان و حمایت خریداران در مدار مثبت دنبال می شود.

در گروه بانکی‌ها وبملت در قیمت ۴۳۸ تومان رشد ۴ درصد دارد. وتجارت در قیمت ۳۰۰ تومان با رشد حداکثری قیمت و صف خرید همراه است. وپارس در قیمت ۳۳۴ توان در یک قدمی سقف قیمت روزانه قرار گرفت.

در گروه خودرویی‌ها دو لیدر این گروه خودرو خساپا در سقف قیمت روزانه با صف خرید همراه ستند. خبهمن که با خبر افزایش سرمایه همراه است، در قیمت ۲۳۴۰ تومان با رشد ۴ درصد دنبال می‌شود. خزامیا با رشد حداکثری در قیمت ۸۵۰ تومان داد وستد می‌شود. خگستر در قیمت ۳۱۲ تومان رشد ۴ درصد دارد. در داد و ستد قطعه ساز‌ها روند معاملات متعادل و مثبت دنبال می‌شود.

نماد شستا در قیمت ۲۳۸۲ تومان با صف خرید بالای ۱۷۴ میلیون سهم دنبال می‌شود.

در گروه فلزات اساسی نماد فملی در قیمت ۱۱۶۴ تومان با رشد ۳ درصد داد و ستد می‌شود و فولاد مبارکه در قیمت ۱۲۴۵ تومان رشد نزدیک به ۲ درصد دارد. ذوب که اخیرا با اصلاح قابل توجهی مواجه بود در قیمت ۴۷۷ تومان با رشد ۲ دصد همراه است.

رشد ۲۰هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۲۶۷هزار واحد قرار گرفته است.

نماد‌های شستا، فملی و فولاد بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های خنصیر و غپینو بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

در ساعت ۹:۱۵ شاهد افزایش عرضه در بازار هستیم.

فولاد مبارکه با افزایش عرضه در محدوده منفی ۱ درصد قرار گرفت و سهم در قیمت ۱۲۱۰ تومان داد وستد می‌شود.

بانکی‌ها همچنان در مسیر مثبت در حال پیشتازی هستند. وبملت رشد ۲ درصد و در قیمت ۴۳۳ تومان قرار دارد. وتجارت رشد حداکثری و صف خرید دارد. وبصادر در قیمت ۲۸۴ تومان با رشد ۳ درصد دنبال می‌شود.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد ۱۹ هزار و ۵۵۹واحدی (۱.۶درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۲۶۶هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۶ درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۱۰۹نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۷۹نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های شپنا، شستا، خودرو، شتران، خساپا، خگستر و برکت در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های سپیدار، چخزر، زملارد، شاروم، کرمان، سمگا و بپیوند در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به چهار هزار و ۱۳۰میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۵۰میلیارد تومان نقدینگی به بازار وارد کردند.

مجددا شاهد شکل گیری تقاضا در کلیت روند گروه خودرویی هستیم. خساپا پس از فاصله گرفتن از سقف قیمت روزانه مجددا در سقف قیمت روزانه با افزایش تقاضا و جهش ۴ درصدی قیمت همراه شد و حجم معامله در این نماد تا این دقایق بیش از ۸۱۵ میلیون سهم است. خودرو نیز رشد بیش از ۱ درصد و در قیمت ۲۷۸ تومان قرار داد. در میان قطعه ساز‌ها نماد خکار که اخیرا با زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش نرخ محصولات و افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی همراه است، در کف قیمت روزانه قرار دارد.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود هزار و ۷۴۵میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش هزار میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به دو هزار و ۷۴۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین تقاضا در صفوف خرید تاصیکو، سپیدار و وتجارت به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام سرمایه‌گذاری صدرتامین حدود ۱۸۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش گدنا، کدما و سفاسی در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۸۸۰میلیارد تومان (۵۱درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر ۴۲۵میلیارد تومان (۴۲درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۴۲نماد و حجم صف‌های فروش در ۲۹نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف سپیدار سیستم آسیا به ۱۶درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن» پر اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش خرید ۲۲۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «سیمان، آهک و گچ» قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن ۱۶۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «هتل و رستوران» با تقاضای فروش ۱۲۵میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۳۵درصد از دو هزار و ۷۵۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع چهار هزار و ۱۴۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۶۶درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۶هزار و ۸۹۰میلیارد تومان خواهد رسید.

در گروه فرآورده‌های نفتی شاهد عقب نشینی قیمت در اکثر نماد‌های این گروه هستیم. شتران افت ۱ درصد دارد. شبندر افت ۳ درصد و در قیمت ۲۲۸۹ تومان قرار دارد. شبریز با افت ۴ درصد مواجه است. شپنا با رشد نزدیک به ۲ درصد داد و ستد می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
علی
۱۶:۰۱ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
بابامن ۶ماه گذاشتم برای فروش ۱۷ هزار پول ریختن فقط دروغ همش دروغ اینا چطور اون دنیا میخان جواب پس بدن
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
خودرویی هابیچارمون کردن خیرنبینن امیدوارم باعث وبانی هاش نمیدونیم چندنفروتواین مملکت هرروزبایدنفرین کنیم