سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آماده سازی باغ الگویی و تحقیقاتی بادام در زنجان

رئیس جهاد کشاورزی زنجان گفت: باغ الگویی و تحقیقاتی بادام از ارقام مختلف تجاری و دیرگل در شهرستان خرمدره آماده سازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، تاراسی رئیس جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه باغ الگویی و تحقیقاتی بادام از ارقام مختلف تجاری و دیرگل در شهرستان خرمدره آماده سازی شد، گفت: همزمان با کاشت ۲۰۰ هکتاری باغ گردوی مدرن با ارقام دیرگل، پروژه تحقیقاتی تحت عنوان پروژه ملی خاص در خصوص مطالعه بر روی ۶۰ رقم از ارقام بادام دیرگل در مجتمع کشت و صنعت خرمدره با همکاری موسسه علوم تحقیقات باغبانی در ۶ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان آماده سازی شده است.

او با اشاره به اینکه این ارقام کشت شده محصولات دیربرگ و مقاوم به سرمای دیررس بهاره هستند، افزود: شهرستان خرمدره ۵۵۰ هکتار باغ گردوی بارور و ۶۰ هکتار باغ غیر بارور دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه یک هزار و ۱۹۴ هکتار از باغات استان زنجان از سنتی به مدرن تغییر یافته است، گفت: عملکرد محصول در باغات مدرن  تا پنج برابر باغات سنتی است.

تاراسی ادامه داد: در باغات مدرن برای افزایش بهره وری و کیفیت محصولاتی مانند سیب از درختان پایه کوتاه، کشت بافتی و بذری در درختان گردو با سرشاخه کاری و تعویض تاج درخت و کشت ارقام دیرگل ده و در باغات زیتون از اصلاح درختان قدیمی استفاده می‌شود.

او با بیان اینکه شش باغ مدرن  با هدف افزایش بهره وری و کیفیت محصولات کشاورزی در استان زنجان ایجاد می‌شود، گفت: بیشترین وسعت باغات مدرن در شهرستان‌های سلطانیه، خرمدره و طارم ایجاد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان ادامه داد: محصولات باغات مدرن استان شامل زیتون، گردو، بادام، سیب، به، هلو، شلیل و گلابی است.
 
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
بسیارعالی در پارکها وفضای سبزها از این درختان مثمر میتوان استفاده کرد.