سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت مالی حامیان ترامپ از حمله به کنگره

وال استریت ژورنال از حمایت مالی مشاوران و حامیان دونالد ترامپ از گروهی که در حمله به کنگره این کشور نقش داشت، خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری وال استریت ژورنال، تجمع و آشوب روز شش ژانویه در کنگره آمریکا با برنامه‌ریزی و حمایت مالی یک گروه کوچک صورت گرفت که الکس جونز، مشاور تبلیغاتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا بخش عمده‌ای از هزینه‌های مالی آن را تامین کرد.

جونز که یکی از برنامه‌ریزان مهم مالی آشوب‌های کنگره ذکر شده است شخصا بیش از ۵۰ هزار دلار برای رویداد ۶ ژانویه هزینه کرده است. گفته می‌شود او همچنین تلاش کرد تا جولی جنکینز فانچلی را برای کمک ۳۰۰ هزار دلاری همراه سازد.

علی الکساندر، یکی دیگر از فعالان راست افراطی و رهبر جنبش «جلوگیری از سرقت» است که در کنار فاچلی به جمع‌آوری کمک مالی و سازماندهی آشوب‌ها پرداخت. او در شبکه اجتماعی خود ۶ ژانویه را تاریخی مهم برای حزب عنوان کرده بود.

حامیان ترامپ در جریان نشست اخیر سنا در تائید نتیجه انتخابات سوم نوامبر با یورش به ساختمان کنگره آمریکا، هم رسوایی ملی را برای این کشور رقم زدند و هم پرونده استیضاح ترامپ را بار دیگر روی میز دموکرات‌ها قرار دادند. رویدادی که به جای ابقا ترامپ در کاخ سفید، احتمالا دست او را برای همیشه از مقام ریاست‌جمهوری آمریکا کوتاه می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.