سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرانسه مرزهای خود را به روی کشورهای غیر اتحادیه اروپا می‌بندد

نخست وزیر فرانسه اعلام کرد به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، این کشور مرزهای خود را به روی کشورهای غیر اتحادیه اروپا می‌بندد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه اعلام کرد دولت این کشور به دلیل جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، مرز‌های خود را از روز یکشنبه به روی کشور‌های غیر اتحادیه اروپا می‌بندد.

کاستکس در سخنرانی تلویزیونی خود پس از دیدار با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و وزرای ارشد، گفت مقامات تصمیم گرفته‌اند در یک اقدام جدی برای مهار بیماری کرونا، قرنطینه ملی جدیدی را ایجاد نکنند، اما در ازای آن با اعمال اقدامات سختگیرانه مرز‌ها را بیش از قبل تحت کنترل درآورند.

نخست وزیر فرانسه ضمن تشریح اقدامات جدید گفت: با نگاهی به داده‌های چند روز گذشته به نظر می‌رسد هنوز هم می‌توانیم به خودمان فرصت دهیم تا از این امر جلوگیری کنیم.

او گفت از نیمه شب روز یکشنبه ممنوعیت ورود هر فردی خارج از اتحادیه اروپا یا ترک فرانسه به یک کشور غیر اتحادیه اروپا، جز در صورت ضرورت اعمال خواهد شد. مسافرانی که از ایالت‌های اتحادیه اروپا وارد می‌شوند باید شواهدی از آزمایش منفی PCR نشان دهند.

کاستکس تاکید کرد نیروی پلیس بیشتری برای اطمینان از پایبندی به قانون منع رفت و آمد ۱۲ ساعته شبانه بسیج می‌شود و هشدار داد با ناقضان قانون برخورد جدی خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.