سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش جمعیت زندانیان با صدور قرار متناسب

قضات با صدور قرار متناسب از معرفی متهمان به زندان خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری مازندران در جشن "طرح نسیم انقلاب در شهرستان بابل ، گفت: در سند تحول قضایی راهکار‌هایی برای کاهش آمار زندانیان درنظر گرفته شده که یکی از راهکار‌های آن صدور قرار متناسب از سوی قضات برای کاهش جمعیت زندانیان است.

او با تاکید بر تناسب مجازات و جرم صورت گرفته، افزود: عدم تناسب‌ها بین جرم ومجازات نیز به نوبه خود باعث افزایش ورودی زندان‌ها خواهد بود.

‎ حجت الاسلام اکبری گفت: دربحث کاهش ورودی به زندان، تا جایی که امکان دارد متهمان را با قرار تامین راهی زندان نکنیم و صرفا با حکم محکومیت قطعی و آن هم در موارد ضروری و با در نظر گرفتن تناسب جرم و مجازات به زندان معرفی شوند.

او افزود: در واقع قضات با اتکا و استناد به "اصل مسلم برائت از معرفی اشخاص به زندان به جهت صدور قرار تامین و قبل از محکومیت قطعی خودداری کنند.

حجت الاسلام اکبری گفت: توصیه می‌کنیم اگر به هر دلیلی شخصی وارد زندان شده، نباید از حال و احوال زندانی بی‌خبر بوده بلکه دادستان‌ها و روسای دادگستری همه روزه باید از آمار و وضعیت زندانیان با خبر شوند.

رییس کل دادگستری مازندران افزود:در زندان بابل تعدادی از افراد هستند که بیش از ۱۲ سال به لحاظ محکومیت مالی در زندان هستند که امیدوارم با کمک خیرین شاهد آزادی این محکومین نیز باشیم.

او گفت:بخش مغفولی که تا به الان به آن توجه نشده است، موضوع توبه است؛ امیدوار یم همکاران ما نسبت به موضوع توبه که در قانون مجازات اسلامی نیز به آن اشاره شده است، توجه بیشتری داشته باشند

حجت الاسلام اکبری افزود:‎ تلاش کنیم با کمک‌های مومنانه و بشردوستانه به خانواده زنداینان کمک کرده و از آن‌ها غافل نشویم و ‎هراندازه کمک به انجمن حمایت از زندانیان، بیشتر باشد زندانیان بیشتری (محکومین مالی) آزاد می‌شوند.

رئیس کل دادگستری مازندران سرکشی از زندان و ملاقات قضات با زندانیان را از برنامه‌های مهم دادگستری استان عنوان کرد و گفت: مازندران در سه ماه گذشته، رتبه چهارمی در رابطه با ملاقات قضات با زندانیان را درکشور کسب کرده است.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علیرضا جهانی
۰۸:۲۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
سلام من سال 93 به جرم نگهداری ۷۰۰گرم روانگردان شیشه اعدام با ماده ۴۵ شد ۲۶ سال متاسفانه در مرخصی سال ۹۸ به جرم در معرض فروش ۱۰۰گرم شیشه به ۲۳ سال حبس محکوم شدم.آیا پرونده من ادغام میشود؟به خدا سوگند توبه کردم.۳ فرزند.مستاجر هستم.شما را به خدا اری کنید.من قول شرف قول مردونه دیگه خلاف نکنم.