سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرد و غبار بر آسمان اهواز و کارون چمبره زد/ غلظت گرد و غبار به ۱۰ برابر حد مجاز رسید

مسئول آزمایشگاه هوای اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان غلظت گرد و غبار در اهواز و کارون را ۱۰ برابر حدمجاز اعلام کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا آذریان مسئول آزمایشگاه هوای اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به افزایش غلظت گرد و غبار در شهر‌های اهواز و کارون گفت: در ساعت ۹ صبح امروز غلظت گرد و غبار با اندازه ۱۰ میکرون (PM ۱۰) در کارون یک هزار و ۵۲۸، اهواز یک هزار و ۴۹۲ گزارش شده است.

او با بیان اینکه طی مدت مذکور آبادان یک هزار و ۱۵۷، بندر امام یک هزار و ۱۱۴، خرمشهر ۹۶۸، شادگان ۸۷۳، ماهشهر ۸۲۱، رامشیر ۴۶۷، سوسنگرد ۴۶۵، هندیجان ۳۰۵ و شوش ۲۸۴ میکروگرم برمترمکعب رسیده، افزود: پدیده گرد و غبار در شهر‌های استان از صبح امروز با فعال شدن کانون‌های عراق و کانون‌های داخلی خوزستان رخ داده است.

همچنین سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای شهر‌های اهواز، آبادان، بندرامام، شادگان، کارون، خرمشهر و ماهشهر را در ساعت ۹ امروز با شاخص ۵۰۰ در شرایط خطرناک و ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارند. ضمن اینکه رامشیر در شرایط بسیار ناسالم، سوسنگرد، مسجدسلیمان و هندیجان در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها و امیدیه، اندیمشک و شوش در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش شده اند.

اداره کل هواشناسی خوزستان دیشب با صدور اطلاعیه‌ای هشدار سطح نارنجی را اعلام کرد. در این اطلاعیه با اشاره به شکل‌گیری توده گرد و خاک بر روی مناطق مرکزی کشور عراق و حرکت آن به سمت استان خوزستان، گفته شده که از اوایل وقت شنبه ابتدا در نیمه غربی استان و سپس در مرکز و سایر مناطق استان شاهد کاهش دید افقی و افزایش آلاینده‌های گرد و خاک خواهیم بود.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.