سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الحوثی: اعضای شورای امنیت فاجعه انسانی در یمن را از نزدیک بررسی کنند

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن با فاجعه‌بار خواندن شرایط انسانی در این کشور خواستار بازدید اعضای شورای امنیت از یمن شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از شبکه الجزیره، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از اعضای شورای امنیت خواست تا برای بررسی اوضاع فاجعه بار یمن به این کشورسفر کنند.

محمد علی الحوثی روز شنبه اعلام کرد: ما از نمایندگان شورای امنیت دعوت می‌کنیم تا برای بررسی وضعیت فاجعه بار از یمن بازدید کنند. این مقام یمنی در صحبت‌های خود تاکید کرد اوضاع در یمن به جایی رسیده است که می‌توان آن را بزرگترین فاجعه انسانی توصیف کرد.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از نمایندگان شورای امنیت سازمان ملل خواست تا نقش بشردوستانه خود را در مواجهه با قحطی، محاصره و تحریم ایفا کنند.

 بنا به گزارش اخیر سازمان حمایت از حقوق زنان و کودکان تعداد قربانیان تجاوز‌هایی که ائتلاف آمریکایی - سعودی از آغاز جنگ تحمیلی بر یمن تا اواخر ماه ژانویه ۲۰۲۱ علیه کودکان و زنان مرتکب شده به ۶ هزار و ۱۹۰ کشته و ۶ هزار و ۸۹۸ زخمی رسیده است. همچنین بر اثر استفاده از سلاح‌های ممنوعه در سطح بین الملل در این تجاوز‌ها تعداد افرادی که دچار نقص عضو شده اند یا ناقص الخلقه به دنیا می‌آیند ۸ درصد افزایش یافته است.

بر اساس مستندات این گزارش، میزان سوء تغذیه در طول سال‌های تجاوز ۲۰۰ درصد افزایش یافته که بر اثر محاصره و تجاوز به یمن است. ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از کودکان زیر ۵ سال دچار سوء تغذیه شده اند. این در حالی است که جمعیت کل کودکان یمنی ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است. این بدان معنی است که ۴۷ درصد کودکان دچار سوء تغذیه شده اند. تعداد مرگ و میر نوزادن نیز ۲۷ نوزاد از هر هزار نوزاد است. تقریبا ۳۰ هزار نوزاد در سال ۲۰۱۹ فوت کرده اند این بدان معنی است که در هر ساعت ۳ نوزاد می‌میرند.

مردم یمن سالهاست قربانی زیاده خواهی سعودی ها و دوستان آمریکایی و غربی آنها شده اند.

انتهای پیام/

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.