سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لیگ برتر انگلیس؛

رویارویی "سیتیزن‌ها" با قعرنشین غیرقابل پیش بینی/ شطرنج آرتتا و سولشر در مستطیل سبز

هفته بیست و یکم مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس امروز (شنبه) با برگزاری ۶ دیدار آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های هفته بیست و یکم فوتبال لیگ برتر انگلیس از ساعت ۱۶ امروز (شنبه) با دیدار تیم‌های اورتون و نیوکاسل آغاز می‌شود. در ادامه در مهمترین بازی‌ها منچستر سیتی میزبان شفیلد یونایتد خواهد بود و آرسنال نیز در خانه به مصاف منچستر یونایتد می‌رود.

منچستر سیتی - شفیلد یونایتد

شاگردان پپ گواردیولا در منچسترسیتی از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه اتحاد میزبان تیم قعرنشین شفیلد یونایتد خواهند بود.  منچسترسیتی با ۴۱ امتیاز از ۱۹ بازی در صدر جدول رده بندی لیگ جزیره قرار دارد و شفیلد از ۲۰ بازی فقط ۸ امتیاز اندوخته و در انتهای جدول به سر می‌برد.

با توجه به روند بازی‌های شفیلدیونایتد در این فصل شاید خوشبین‌ترین هواداران  این تیم هم هیچ شانسی برای موفقیت تیم خود در این بازی قائل نبودند، اما چهارشنبه شب اتفاقی رخ داد که هواداران شفیلد را امیدوار نگه داشت.

چهارشنبه شب شفیلدیونایتد در چارچوب بازی‌های هفته نوزدهم لیگ در ورزشگاه اولدترافورد به مصاف منچستر یونایتد رفت و در حالی که شیاطین سرخ برای حفظ صدرنشینی به ۳ امتیاز این بازی نیاز مبرم داشتند، این تیم شفیلدیونایتد انتهای جدولی بود که موفق شد میزبان پر ستاره خود را با نتیجه ۲- یک شکست دهد و  نوار سیزده بازی بدون شکست این تیم را پاره کند،کاری که تیم های بزرگ جزیره از جمله من سیتی و لیورپول از انجام آن عاجز ماندند.

شفیلد با این پیروزی به نوعی صدرنشینی را به منچسترسیتی هدیه داد. این تنها دومین پیروزی شفیلدیونایتد در ۲۰ بازی اخیر لیگ بود.  البته آن‌ها در جام حذفی هم با پیروزی بر پلی موث به دور پنجم راه یافتند تا هفته ای موفق را تجربه کنند و حالا با انگیزه و  روحیه‌ای به مراتب بالاتر نسبت به هفته‌های قبل به مصاف شاگردان پپ گواردیولا (سرمربی منچسترسیتی) خواهند رفت. شفیلدیونایتد در صورت پیروزی برابر منچسترسیتی برای اولین بار در این فصل می‌تواند از انتهای جدول جدا شود و به رتبه نوزدهم برسد.

در آن سوی میدان تیم صدرنشین من سیتی برای آن که همچنان صدر جدول را حفظ کند باید از سد شفیلد یونایتد بگذرد. سیتیزن‌ها با تیم دوم و سوم جدول به ترتیب یک و ۲ امتیاز اختلاف دارند و کوچکترین لغزشی منجر به از دست رفتن صدرنشینی خواهد شد. گواردیولا که پله پله تیمش را از نیمه دوم جدول به زحمت به صدر رسانده است، نمی‌خواهد به سرنوشت سولشر (سرمربی منچستریونایتد) دچار شود و با از دست دادن امتیاز در بازی خانگی صدر جدول را از دست بدهد.

نکات آماری

  • منچسترسیتی در ۱۱ بازی خانگی خود برابر شفیلد یونایتد در تمام رقابت‌ها، شکستی نداشته و ۶ پیروزی و ۵ تساوی به دست آورده است. آخرین پیروزی شفیلد برابر منچسترسیتی به اکتبر سال ۱۹۸۷ برمی‌گردد.
  • شفیلدیونایتد در ۹ بازی لیگ برابر منچسترسیتی هرگز نتوانسته این تیم را شکست دهد و در این بازی‌ها ۶ بار متحمل شکست شده و سه بار هم  به تساوی دست یافته است. این تیم در این ۹ بازی فقط یک بار توانسته است دروازه سیتی را باز کند.
  • منچسترسیتی در ۸ بازی خانگی لیگ برابر شفیلدیونایتد  دروازه خود را بسته نگه داشته است.

آرسنال - منچستر یونایتد

در دیگر بازی مهم امشب ۲ تیم آرسنال و منچستریونایتد از ساعت ۲۱ در ورزشگاه امارات رودرروی هم قرار خواهند گرفت.

منچستریونایتد با ۴۰ امتیاز از ۲۰ بازی در رتبه دوم جدول رده‌بندی قرار دارد و آرسنال هم که پس از مدت‌ها به جمع ۱۰ تیم برتر بازگشته از همین تعداد بازی ۳۰ امتیاز کسب کرده و در رتبه نهم جای گرفته است.

آرسنال در شرایطی میزبان منچستر یونایتد خواهد بود که در هفته نوزدهم در دیداری خارج از خانه با نتیجه ۳-یک ساوتهمپتون را شکست داد و توانست خود را از جمع تیم‌های نیمه دوم جدول جدا کند و پس از مدت‌ها رتبه تک رقمی را به خود ببیند و به کسب سهمیه مسابقات اروپایی امیدوار شود. حالا آرسنال چشم به رتبه‌های بالای جدول دارد و اولین مانع در راه رسیدن به جمع ۶ تیم برتر تیم منچستریونایتد است.

در آن سوی میدان منچستر یونایتدی قرار دارد که تا هفته قبل یکی از بهترین تیم‌ها بود و نتایج بسیار خوبی کسب می‌کرد، اما در تقابل با تیم قعرنشین شفیلد یونایتد در اولدترافورد غافلیگر شد و سه امتیاز ارزشمند را از دست داد، شکستی که به قیمت از دست رفتن صدر جدول برای شیاطین سرخ تمام شد.

حالا شاگردان سولشر به امارات خواهند آمد تا نشان بدهند آن بازی یک اتفاق بود، ضمن این که یونایتد‌ها در این فصل عملکرد بسیار خوبی در دیدار‌های خارج از خانه داشته اند. منچستریونایتد این فصل در تمام رقابت‌ها،در ۱۶ بازی خارج از خانه بدون شکست بوده است.

نکات آماری

  • آرسنال ۲ بازی گذشته خود برابر منچستر یونایتد را با پیروزی پشت سر گذاشته است. آخرین باری که این تیم شیاطین سرخ را در سه بازی پیاپی شکست داده بود  به سال ۱۹۹۸ و با مربیگری آرسن ونگر برمی گردد.

  • سولشر در ۴ دیداری که برابر آرسنال به میدان رفته نتوانسته است به پیروزی دست پیدا کند، ۳ شکست و یک تساوی حاصل این تقابل‌ها بوده است.
  • منچستر یونایتد از سال ۱۹۹۱ در سه بازی پیاپی خارج از خانه برابر آرسنال شکست نخورده است.
  • آرسنال در ۳ بازی خانگی خود در تمام رقابت‌ها موفق شده است دروازه خود را بسته نگه دارد.

بزرگترین دغدغه میکل آرتتا(سرمربی آرسنال) برای این بازی، وضعیت پیر امریک اوبامیانگ کاپیتان گلزن تیمش است. این بازیکن ۲ بازی گذشته تیمش را به دلیل بیماری مادرش از دست داد و حالا حضور او در بازی امشب مشخص نیست.

آرسنال  در این بازی از یک چهره جدید نیز رونمایی خواهد کرد. مارتین اودگارد هافبک رئال مادرید به تازگی با قراردادی قرضی به جمع توپچی‌ها افزوده شده و ممکن است در این بازی فرصت بازی داشته باشد.

در آن سوی میدان هم به نظر می‌رسد اریک بیلی و آنتونی مارسیال ۲ بازیکن مصدوم منچستریونایتد امشب بتوانند برای شیاطین سرخ به میدان بروند. بیلی در دیدار برابر شفیلد غایب بود و مارسیال هم در آن بازی مصدوم شد و از  زمین بازی  بیرون رفت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حسام
۱۰:۳۰ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
به امید برد آرسنال