سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت تبیین اهداف و دستاورد‌های انقلاب اسلامی

امام جمعه همدان گفت: امروز نیازمند این هستیم که اهداف انقلاب اسلامی را بازخوانی و دستاورد‌های انقلاب را تبیین کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی امروز در خطبه‌های نماز عبادی، سیاسی جمعه شهر همدان، بیان کرد: امروز جریان تحریف با تصویرسازی غلط از دستاورد‌های انقلاب می‌خواهد در مورد جمهوری اسلامی ناکارآمدی‌هایی را مطرح کند، اما نیاز داریم نسل جوان بداند در گذشته چه اتفاقاتی افتاده است و چرا ۳۶ میلیون نفر در سال ۵۷ و حتی قبل‌تر از آن، تصمیم می‌گیرند رژیم شاهنشاهی را سرنگون کنند؟

او با بیان اینکه تصمیم برای سرنگونی شاه فقط از روی احساسات نبوده بلکه از یک منطق قوی عقلانی پیروی می‌کرد، افزود: تلاش دشمن در فضا‌های رسانه‌ای بر این است که رژیم شاهنشاهی را دوران طلایی نشان دهند و نسل جوان ممکن است باور کنند بنابراین لازم است اهداف امام خمینی (ره) و مواضع رهبری را بازخوانی و تبیین کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی با اشاره به اینکه نخستین شعار انقلاب «استقلال» بوده است، ادامه داد: امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی در دو بخش راجع به استقلال صحبت کردند که در بخش اول استقلال باید منجر به کوتاهی دست استکبار از ایران شود و به غرب و شرق وابستگی نداشته باشیم.

امام جمعه همدان اظهار داشت: معنی دیگر استقلال این است که ما برای مستقل شدن لازم داریم کار‌ها را به افراد کارآمد، امین و وطن پرست واگذار کنیم. آن فردی که نگاهش به غرب است، آن مسئولی که احساس می‌کند تا با آمریکا گره نخورد مشکلات حل نخواهد شد و آن شخصی که تفکر لیبرالی دارد، نمی‌تواند درد جامعه را حل کند.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: منابع کشور باید به خود مردم اختصاص پیدا کند، دانشجویان و دانشگاهیان باید مستقل باشند و نباید جبهه استکبار برای ما تصمیم بگیرند.

وی با بیان اینکه ما برای اینکه بتوانیم به استقلال سیاسی برسیم باید استقلال فرهنگی و اقتصادی داشته باشیم، اظهار کرد: رهبری فرمودند در عرصه اقتصاد باید قوی باشیم، اگر اقتصاد ضعیف باشد استقلال سیاسی را هم به خطر می‌اندازد. مسئله اقتصاد مقاومتی ۱۰ سال است مطرح شده و ما اگر در عرصه اقتصاد قوی نشویم نمی‌توانیم کار‌ها را پیش ببریم. در واقع استقلال معیشت مسئله مهمی است و امروز باید بار‌ها بر مسئولان بگوییم نظارت بر بازار ضعیف است.

شعبانی موثقی با بیان اینکه درآمد ارزی کشور ما در حال حاضر یک پانزدهم درآمد قبل از انقلاب است، افزود: عوامل مختلفی مانند افزایش جمعیت، کاهش صادرات نفتی به علت تحریم‌ها، هشت سال دفاع مقدس و خارج کردن ثروتی معادل ۳۵ میلیارد دلار توسط شاه هنگام خروج از ایران در این مسئله دخیل هستند.

او گفت:: اختلاس را محکوم می‌کنیم و یک ریال بیت المال نباید از کشور خارج شود، اما این اختلاس‌ها را با اتفاقات قبل از انقلاب مقایسه کنید، در سال ۵۲ روزانه شش میلیون بشکه نفت فروخته می‌شد، این پول‌ها کجا رفته است؟ در اوج فروش نفت در سال ۸۳، جمهوری اسلامی دو میلیون بشکه نفت فروخته است.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: با وجود این ثروت فراوان، ۵۰ درصد مردم زیر خط فقر بودند، خانه مردم با ذعال گرم می‌شد، اما الان ۹۰ درصد روستا‌ها راه، آب و گاز دارند. چرا شاه این کار‌ها را نکرد؟ البته شاه هم در برخی سال‌ها رشد اقتصادی داشته به طوریکه درآمد شاه از سال ۴۰ تا ۵۷ خیلی زیاد بوده است.

امام جمعه همدان اضافه کرد: نظارت بر بازار به ویژه بازار مرغ و نظارت برشیوه نامه بهداشتی از خواسته ائمه جمعه استان از مدیر ارشد استان بود چراکه طبق آمار‌ها رعایت نکات بهداشتی از از ۸۲ درصد به حدود ۳۹ درصد رسیده است.
انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.