سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر آموزش وپرورش:

ارتباط دانش‌آموزان با مدرسه در شرایط کرونایی قطع نشود

حاجی میرزایی گفت: نباید در شرایط کرونایی ارتباط دانش آموزان با مدرسه قطع شود و باید در برخی از روزها یک ساعت این ارتباط برقرار باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات معلمان اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: اصل برای ما سلامت دانش آموزان است و همه تلاش‌ها مراقبت از سلامتی آنهاست، ولی سلامتی دانش آموزان تنها با کرونا تهدید نمی‌شود.

او اضافه کرد: سلامتی روانی، جسمی و اجتماعی دانش آموزان با دور بودن از مدرسه تهدید می‌شود و این تهدیدی خاموش در مقابل تهدید آشکار کرونا محسوب می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ترجیح ما این است که تا جایی که مسئولان و متولیان بهداشتی کشور اجازه می‌دهند فعالیت‌های دانش آموزان را به صورت حضوری برگزار کنیم.

او بیان داشت: اما اگر تشخیص مسئولان بهداشتی بر مبنای آموزش غیرحضوری است همین شیوه ادامه پیدا خواهد کرد.

حاجی میرزایی افزود: ستاد ملی کرونا صلاحدید را به عهده خانواده‌ها گذاشته که می‌توانند به تشخیص خود اگر اطمینان پیدا کردند از این فرصت استفاده کنند و مدارس هم آماده هستند که خانواده‌ها ببینند تا چقدر مقید به رعایت مقررات هستند.

تدریس ٢۴ ساعت معلمان خرید خدمت تمام وقت تلقی می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به یکی از مشکلات مطروحه معلمان خرید خدمت در تمام وقت تلقی نشدن ساعت تدریسشان گفت: امسال ابلاغ شد که تدریس ٢۴ ساعته معلمان خرید خدمت تمام وقت تلقی شود که اتفاق خوبی در حقوق دریافتی آنهاست.

او با اشاره به اصلاحات صورت گرفته در بخشنامه و دستورالعمل نیرو‌های خرید خدمات افزود: دستور داده شد که با مجموعه‌هایی قرارداد بسته شود که از توانایی مالی لازم برخوردار هستند و موجب تاخیر در پرداخت حقوق آن‌ها نخواهد شد.
 
مرکز تحقیقا ت معلمان اصفهان خلاق و پرکار است
 
وزیر آموزش و پرورش در بازدید از مرکز تحقیقات معلمان اصفهان، این مرکز را خلاق، پرکار و فعال برشمرد و گفت: این مجموعه در راستای ارتقای کیفیت آموزشی، انجام پژوهش‌های فرهنگی و آموزشی و تقویت توانمندی‌های معلمان اقدام می‌کند و کار‌های خلاقانه انجام داده است.

او یادآور شد: شیوع ویروس کرونا موجب شد که فعالیت‌های این مرکز شتاب بیشتری بگیرد و محتوای آموزشی قابل توجهی برای سراسر کشور تولید شود.

حاجی میرزایی با اشاره به تلفیق محتوا، آموزش و واقعیت‌های زندگی تاکید کرد: هر چقدر محتوای آموزشی در تعامل و پیوستگی با تجربه زیستی و زندگی واقعی دانش آموزان باشد درک آن‌ها از درس عمیق‌تر خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در سفر یکروزه به اصفهان از سه آزمایشگاه مرکز تحقیقات معلمان و سرگروه‌های آموزشی استان در ارتباط با میزان و نوع تدریس مجازی در ایام کرونا، بخش آموزش و ارتقای معلمان بازدید کرد و از نزدیک با فعالیت‌های آن‌ها آشنا شدند.

حاجی میرزایی همچنین از ٢ استودیو مرکز تحقیقات که یکی از آن‌ها در ایام کرونا ساخته شد و ۶٩ هزار دقیقه تولید محتوا داشت و همچنین طرح آموزش فنی و حرفه‌ای در کرونا تعطیل بردار نیست بازدید کرد.

در این آیین همچنین تفاهم نامه همکاری مشترک آموزش و پرورش با شهرداری درخصوص آموزش حقوق شهروندی منعقد شد.

بازدید از اولین موزه آموزش و پرورش کشور در ساختمان تاریخی عطاالملک دهش مرکز تحقیقات و همچنین بزرگترین کتابخانه آموزش و پرورش با ٢۴٠ هزار عنوان کتاب و ١٩٠ هزار جلد پایان نامه، مجله و آرشیو از اسناد ملی از دیگر برنامه‌های وزیر بود.

افتتاح مدرسه خیرساز فرقدانی از دیگر برنامه‌های عصر حاجی میرزایی است و برنامه‌های دیگر وزیر از جمله دیدار با مسئولان آموزش و پرورش استان بدون حضور خبرنگاران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.