سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلاهبرداری اینترنتی یکی از بیشترین جرائم در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی کلاهبرداری اینترنتی را یکی از بیشترین جرائم در فضای مجازی دانست.

سرهنگ محمد پور رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی در گفت و گو  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به این که گزارش‌هایی در خصوص کلاهبرداری‌های اینترنتی در شهر‌های مختلف استان به دست ما رسیده است، گفت: افراد با اعتماد کردن به فضای مجازی و صفحه های مختلف برای خرید کالای خودشان اقدام می‌کنند در صورتی که صاحبان برخی از این  صفحه ها کلاه بردار هستند.

او افزود: کلاهبرداری‌های بعد از وصول وجه مورد نظرشان خط خود را از دسترس خارج کرده و تماس و پیامک‌های افراد زیان دیده را پاسخ نمی دهند.

سرهنگ محمد پور بیان کرد: کلاهبرداری‌های اینترنتی یکی از بیشترین جرائمی است که در فضای سایبر اتفاق افتاده و همشهریان را متضرر کرده است.


بیشتر بخوانید


رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی اظهار کرد: در خرید و فروش‌هایی که به صورت اینترنتی انجام می‌شود باید خط قرمز‌هایی رعایت شود.

او با بیان اینکه همشهریان می‌توانند در این زمینه از تجربیات دوستان و آشنایان برای خرید از صفحه های مطمئن استفاده کنند، عنوان کرد: صفحه ‌های کلاهبرداری بدون هیچگونه مجوزی از سازمان صنعت، معدن و تجارت فعالیت می‌کنند.

سرهنگ محمد پور ادامه داد: فروشگاه‌های اینترنتی اصلی یکی از امن‌ترین بستر‌ها برای خرید و فروش کالا هستند.

والدین پا به پای دانش آموزان در فضای مجازی 

سرهنگ محمد پور رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: والدین باید در فضای مجازی همراه فرزندان خود باشند و حضور آن ها در فضای مجازی را مدیریت کنند.

او افزود: تلفن همراه و تبلت‌هایی که در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد باید فاقد فیلتر شکن باشد.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی بیان کرد: معلمان نیز همچنان باید از بستر امن شبکه شاد استفاده کنند و برای تکمیل فضای آموزش خود نیز می توانند از شبکه‌های اجتماعی داخلی بهره ببرند.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.