سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه:

با برقراری حمل یکسره کالا می توانیم سهم خوبی در بازار عراق داشته باشیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه بر لزوم توسعه روابط تجاری با اقلیم کردستان عراق تاکید کرد و گفت: برقراری حمل یکسره کالا در این راستا موثر است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هدایت حاتمی در نشست هیات اقتصادی حلبچه عراق با مسئولین استان کرمانشاه که امروز (۹ بهمن) در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن کرمانشاه توسعه روابط اقتصادی با کشور عراق و اقلیم کردستان عراق است، گفت: سطح روابط تجاری طرفین باید بسیار بیشتر از شرایط کنونی باشد.

او با بیان اینکه به زودی برگ‌های برنده ما برای تعاملات تجاری با عراق با شکست خوردن سیاست‌های ترامپ و پایان جنگ اقتصادی بیشتر خواهد شد، بیان کرد: به نفع عراق و استان‌های اقلیم کردستان است که مناسبات خود را با ایران گسترش دهند.

او گفت: ایران کشوری قدرتمند است که نسبت به بسیاری از کشور‌های منطقه سطح تکنولوژی بالاتر و پتانسیل‌های قابل توجهی دارد که عراق می‌تواند از آن‌ها بهره‌مند شود.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه سپس به بیان چند درخواست از عراق پرداخت و اظهار کرد: نزدیک به دو سال از مصوبه دولت ایران برای رسمی شدن مرز شوشمی می‌گذرد و با وجود آمادگی طرف ایرانی و کرمانشاه، هنوز امکان تردد مسافر از این مرز فراهم نشده است.

حاتمی خواستار حل و فصل سریع این موضوع با همکاری اقلیم کردستان عراق شد و تاکید کرد: شاید بخشی از تاخیر در این کار به دلیل اختلافات بین دولت مرکزی و اقلیم کردستان باشد.

وی همچنین خواستار برقراری حمل یکسره کالا بین دو کشور تا مقصد عراق شد و عنوان کرد: اقداماتی که اکنون در زمینه تخلیه و بارگیری انجام می‌شود اصلا مناسب نیست و در این زمینه از عراق و اقلیم کردستان گلایه داریم.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه معتقد است، اگر امروز ترکیه توانسته سهم خوبی در بازار عراق داشته باشد به دلیل بهره‌مندی از مزایای حمل یکسره است که ما نیز باید از آن استفاده کنیم.

حاتمی در ادامه از وجود ۱۹۰ کیلومتر مرز مشترک بین کرمانشاه و حلبچه یاد کرد که به تبع آن مسائل متعددی بین دو استان وجود دارد و افزود: اخیرا با حضور استاندار کرمانشاه تفاهم‌نامه‌ای بین دو استان داشتیم که امیدواریم همه بند‌های آن اجرایی شود.

او سهم عمده‌ای از بار تعاملات اقتصادی کرمانشاه و حلبچه را بر عهده اتاق‌های بازرگانی دو استان دانست و گفت: اعزام و پذیرش هیات‌های اقتصادی بین دو استان زمینه‌ساز گسترش تعاملات تجاری و ما نیز از سیاست‌هایی که اتاق بازرگانی کرمانشاه برای گسترش این مناسبات در پیش گرفته حمایت می‌کنیم، زیرا توسعه روابط تجاری باعث ایجاد رفاه و ثروت برای دو استان خواهد شد.

انتهای پیام /ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.