سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متوسط عملکرد تولید نخود در استان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری است

متوسط عملکرد تولید نخود در استان کرمانشاه در هر هکتار ۸۳۲ کیلوگرم است که این میزان ۲۶ درصد از میانگین کشوری بیشتر است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد کشت نخود در استان به صورت مکانیزه انجام می‌شود، گفت : با این وجود مراحل داشت و برداشت این محصول عمدتا به صورت سنتی انجام می‌شود که مشکلاتی را برای کشاورزان به همراه دارد.

او گفت : برای رفع این مشکل طی سه سال گذشته ترویج فرهنگ کاشت نخود پاییزه در ارقام عادل و منصور در استان آغاز شده که خوشبختانه تا به امروز حدود ۴۲ هزار هکتار از سطح زیر کشت نخود در استان کرمانشاه به این ارقام اختصاص پیدا کرده است.

او افزود: در این نوع کشت مراحل داشت و برداشت نیز به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه یکی از مشکلات بخش کشاورزی استان را نبود صنایع تبدیلی دانست و افزود: خوشبختانه طی دو سال گذشته حدود ۸۰۰ هزار تن به ظرفیت فرآوری و صنایع تبدیلی استان اضافه شده که اولویت اول این بخش فرآوری محصول نخود است.

حاتمی ادامه داد: در حال حاضر راه اندازی دو واحد فرآوری، بسته بندی و سورتینگ نخود در استان آغاز شده که در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسند.

او افزود: ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه به کشت نخود اختصاص دارد و این استان از لحاظ تولید و سطح زیر کشت این محصول رتبه اول کشور را دارا است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.