سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کشاورزان هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند/اُفت ۴۳ درصدی بارش نسبت به سال گذشته

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی گفت:از ابتدای سال تاکنون مجموع بارش در کشور ۱۰۰ میلی متر بوده است که کاهش ۴۳.۴ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،از جوی پایدار و آرام در اکثر مناطق کشور طی روزهای آینده خبر داد و گفت: طی ۲ تا ۳ روز آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده ها پیش بینی می شود.

وی از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد و گفت: روز پنج شنبه با ورود سامانه بارشی از نوار غربی کشور بارش مناطق شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از جنوب غرب و ارتفاعات البرز را در بر می‌گیرد.

حقیقت ادامه داد: روز جمعه با تقویت این سامانه، بارش به شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، سواحل غربی دریای خزر و دامنه جنوبی البرز هم در بر می‌گیرد و روز شنبه در مناطق شرقی مقداری بارش پیش بینی می‌شود.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی با اشاره به اینکه روز یکشنبه سامانه بارشی از شرق و شمال شرق کشور خارج می‌شود، بیان کرد: پیامد این سامانه بارش برف و باران، وزش باد و در ارتفاعات کولاک برف است.

به گفته وی، از امروز تا پایان هفته دما در غرب، شمال غرب، سواحل دریای خزر و شرق و شمال شرق کشور بین ۶ تا ۱۰ درجه افزایش می‌یابد.

حقیقت در توصیه‌ای به کشاورزان گفت: با توجه به گرمای هوا در مناطق مرکزی و جنوبی به باغداران توصیه می‌شود که چالکود را انجام دهند.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی افزود:در مناطق سردسیر و مرتفع زنبورداران دریچه‌های پرواز کندو‌ها را چک کنند، همچنین با احتمال هجوم ملخ‌های مهاجر، کشاورزان در صورت مشاهده هر چه سریع‌تر به مراکز کشاورزی گزارش کنند.

کاهش ۲۵ درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت

وی درباره آخرین وضعیت بارش‌ها گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال تاکنون مجموع بارش کشور ۷۴.۵ میلی متر و دوره بلندمدت ۱۰۰ میلی متر بوده است که این امر کاهش ۲۵.۴۱ درصدی نسبت به دوره بلندمدت و ۴۳.۴ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در پایان تصریح کرد: با وجود ۲ سامانه بارشی که اواخر این هفته و هفته آینده وارد می‌شود، بخشی از کمبود بارش جبران خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.