سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فجر ۳۹؛

حضور تماشاگران در جشنواره تئاتر خیابانی رویکرد مثبتی است

سامان خلیلیان مدیر بخش خیابانی تئاتر فجر از جزئیات اجرای نمایش‌های خیابانی گفت.

سامان خلیلیان، مدیر بخش خیابانی تئاتر فجر در گفتگو با خبرنگار  حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره  اجرا در حضور تماشاگر گفت:اجرا‌ها با حضور تماشاگر با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی انجام می‌شود که نگرانی ما اجرای بدون حضور تماشاگر بود که خدا را شکر این مسئله حل شد.

وی درباره تغییرات نمایش خیابانی نسبت به پارسال گفت: بخش سرباز انقلاب امسال با همکاری بنیاد شهید اضافه شد که موضوع آن، زندگی نامه سردار قاسم سلیمانی و مدافعان حرم است و در بخش سرباز انقلاب، دوازده اثر با هیات انتخاب مجزا انتخاب شده است. بخش ویژه دیگر ما، نمایشی با موضوع شهدای هسته‌ای است که هیچ گاه به آن در آثار نمایشی پرداخته نشده است. امسال در این بخش، دو اثر داریم که یکی از این نمایش ها، به نام «روز آرمیتا» نگاه مستقیم به زندگی شهید داریوش رضایی نژاد دارد و نمایش «ترور آفتاب» از لحظه ترور حضرت علی(ع) در مسجد کوفه تا به ترور شهدای هسته‌ای در دوران معاصر می‌پردازد. این دو اثر در راستای توجه به سخنان مقام معظم رهبری انجام شده است.

خلیلبان درباره بخش مهمان جشنواره بیان کرد: پنج اثر در بخش مهمان داریم که این آثار، نمایش‌های برگزیده جشنواره ارتش و ... است. دو اثر نمایشی دیگر داریم که در زندان‌ها برای زندانیان اجرا می‌شود که در راستای توجه به مسائل فرهنگی زندانیان با همکاری اداره کل زندان‌ها انجام شده است که نمایش «گزار گریزان» با موضوع ترور حاج قاسم است و کار دیگری به نام تئاتر شورایی به کارگردانی آقایان امینی و پولادوند در آمفی تئاتر زندان اوین اجرا می‌شوند.

دبیر نمایش خیابانی درباره مکان اجرای نمایش‌ها افزود: نمایش‌ها در سه مکان اجرا می‌شوند که بخش اصلی در پهنه رودکی مقابل تالار وحدت اجرا می‌شود که داوری اجرا هم همان جا متمرکز است، دیگری در پلازا میدان، ولی عصر و مکان سوم اجرای تئاتر مقابل آبنمای بازار بزرگ ایران در ایران مال مکان اجرای نمایش هستند.

وی در پایان درباره تعداد کل آثار این بخش بیان کرد: تلاشمان این است که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، هنر‌های نمایشی را دوباره در بین مردم زنده کنیم که تعداد ۸۱ اثر در بخش خیابانی در این سه مکان اجرا می‌شود و چهار اجرا در زندان به ۸۵ اجرا می‌رسد که از ۱۱ بهمن تا ۱۹ بهمن ماه زمان اجرای نمایش‌های خیابانی است.

گفتنی است ساعت اجرای نمایش خیابانی در مقابل تالار وحدت از ۱۵:۳۰ بعد از ظهر تا ۷ شب است و در میدان، ولی عصر از ۱۰:۳۰ صبح تا دوازده ظهر نمایش اجرا می‌شود. از ۶:۳۰ غروب هم آبنمای ایران مال پذیرای اجرای خیابانی نمایش‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.