سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل گمرکات استان کرمان:

هیچ استانی به اندازه کرمان محصول صادراتی ندارد

قادرگفت: با توجه به آمار‌ها استان کرمان رتبه اول محصولات صادراتی کشور را دارد، زیرا هیچ استانی به اندازه استان کرمان محصول صادراتی ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمد رضا قادر، مدیر کل گمرکات استان کرمان با اشاره به اینکه سازمان جهانی کمرگ شعار امسال را گمرگ حامی احیا و بازسازی زنجیره تامین نامگذاری کرده است، گفت: بیماری کووید ۱۹ سبب شد تا در بحث ترددها، مسافرت‌ها و حتی تجارت خارجی محدودیت‌هایی را ایجاد شود و این امر منجر به آسیب جدی کسب و کار‌ها شد.

او با اشاره به اینکه علاوه بر محدودیت‌های کووید ۱۹ در زمینه تحریم‌ها نیز در حوزه صادرات و واردات محدودیت داشته ایم افزود: با تدابیر انجام شده در راستای حمایت از تولید و کمک به واحد‌های تولیدی موفق شده ایم؛ زنجیره تولید و تامین را تا حدودی استوار نگه داریم و همچنین با توجه به فعالیت فعالان اقتصادی استان تلاش زیادی انجام شد تا این زنجیره برقرار بماند که این مهم منجر به افزایش صادارات در استان شده است.

قادر با بیان اینکه طی دهه ماهه امسال از کمرگات استان کرمان ۳۴۰هزار تن اقلام به ارزش ۸۱۹ میلیون دلار به سایر کشور‌ها صادرات شده است، تصریح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۶ درصد افزایش داشته است.

او با بیان اینکه عمده اقلام صادراتی استان پسته و مغز پسته، خرما خشک و تازه، مصنوعات مسی، شکر، کاشی و سرامیک، سنگ، سیمان از جمله اقلام عمده صادراتی بودند، بیان کرد: این محصولات از کمرگات استان به کشور‌های ایتالیا، آلمان، چین، عراق، امارات متحده، پاکستان و افغانستان صادر شده اند.

قادر گفت: آمار دقیقی از صادرات محصولات تولیدی استان کرمان وجود ندارد، زیرا بسیاری از محصولات از سایر گمرکات صادر می‌شوند.

مدیر کل گمرکات استان کرمان با اشاره به آمار صادرات از سامانه جامع کمرگات استان کرمان هنگام صدور کالا اعلام شده که محصول استان کرمان است، افزود:صادرات محصولات استان کرمان از کمرگات سراسر کشور یک میلیارد و ۷۲۷ میلیون دلار به وزن یک میلیون و ۲۲۷هزار تن در ۱۰ماه گذشته است.

قادر با اشاره به اینکه استان کرمان طی هشت ماهه اخیر پنجمین استان صادراتی کشور بوده است، گفت: با توجه به آمار‌ها استان کرمان رتبه اول محصولات صادراتی کشور را دارد، زیرا هیچ استانی به اندازه استان کرمان محصول صادراتی ندارد.

او افزود:۵۶ قلم کالا از استان کرمان به ۶۰کشور دنیا صادر می‌شود و برخی از کالا‌ها استراتژیک هستند، اما ظرفیت‌های زیادی در استان وجود دارد.

قادر ادامه داد:تنوع محصول در استان کرمان بسیار زیاد است و در حوزه گیاهان دارویی نیز ظرفیت صادرات وجود دارد، اما به دلیل تنوع به این مهم توجه نشده است.

او تصریح کرد:در بحث توسعه دولت الکترونیک تمام خدمات صادرات و واردات الکترونیکی است و هیچ سیستم سنتی نداردو در این زمینه استان کرمان پیش رو است.

قادر گفت:در حوزه واردات در ۱۰ ماهه امسال ۳۱۵میلیون دلار به وزن ۴۳هزار تن که حدود ۴۸ درصد از نظر ارزش کاهش واردات داشته ایم.

او عنوان کرد:همه کالا‌هایی که به استان کرمان وارد شده اند برای نهاد‌های تولیدی و یا ماشین آلات خطوط تولید بوده اند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.