سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان هواشناسی:

استان قزوین نیازمند ایستگاه های جدید هواشناسی است

رئیس سازمان هواشناسی در دیدار با استاندار قزوین گفت:این استان نیازمند پنج ایستگاه جدید هواشناسی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سحر تاج بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور در دیدار با جمالی پور استاندار قزوین، قزوین را نیازمند پنج ایستگاه جدید هواشناسی دانست و ابراز امیدواری کرد با کمک‌های استانی و استفاده از اعتبارات این سازمان یک ایستگاه، امسال در قزوین فعال و راه اندازی شود.

تاج بخش افزود: استان قزوین توپوگرافی پیچیده‌ای دارد و با توجه به این موضوع برای دیدبانی مطلوب‌تر و پیش بینی‌های بهتر وضع هوا نیازمند راه اندازی ایستگاه‌های جدید هستیم.

او اضافه کرد: سازمان هواشناسی برای نگهداری ایستگاه‌های خود و ایجاد ایستگاه‌های جدید، علاوه بر اعتبارات خود به کمک بودجه استان‌ها نیز نیازمند است.

رئیس سازمان هواشناسی تصریح کرد: پیش بینی‌های جوی به منظور برنامه ریزی برای جلوگیری از مخاطرات و نحوه ارایه بسیاری از خدمات ضروری و حیاتی است.

تاج بخش گفت: بدون فعالیت هواشناسی و در اختیار گذاشتن داده‌های آن، در بسیاری از اوقات انجام حتی یک پرواز و فرود و برخواست هواپیما‌ها در فرودگاه‌ها امکان پذیر نیست.

رئیس سازمان هواشناسی افزود: برای بهبود عملکرد خود با ایستگاه‌های باران سنجی وزارت نیرو در ارتباط هستیم البته برخی از این ایستگاه‌ها کالیبره و به روز نیستند که برای رفع این نقص باید اقدام شود.

لزوم تخصیص اعتبار برای تجهیز ایستگاه‌های هواشناسی استان قزوین

استاندار قزوین هم در این دیدار گفت: برای توسعه و تجهیز ایستگاه‌های هواشناسی استان قزوین اعتبارات ملی و استانی لازم تخصیص می‌یابد.

جمالی پور خاطرنشان کرد: تقویت بودجه و وضعیت اعتباری قزوین از ضروریات این استان است که باید با پیگیری و همکاری دستگاه‌ها و نمایندگان استان در مجلس شورای برای ارتقای آن تلاش کنیم.

وی افزود: بودجه قزوین از ابتدای استان شدن آن ضعیف دیده و بسته شده و این روند بعد‌ها نیز تداوم یافته است.

استاندار قزوین با بیان اینکه تغییر وضعیت بودجه‌ای استان‌ها کار دشواری است، افزود: در نشست‌ها و گفتگو‌ها با مسوولان و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه آن‌ها را اقناع کردیم که شاخص‌های اختصاص بودجه این استان باید اصلاح شود و آن‌ها نیز این موضوع را پذیرفتند، اما در وضعیت فعلی و با درآمد‌های محدود دولت، تحقق تقویت بودجه بسیار دشوار است.

وی اظهار داشت: با همه محدودیت‌های اعتباری و درآمدی دولت مقرر شد مقداری به بودجه استان افزوده شود.

استاندار قزوین اظهار داشت: تنها ۲۰ درصد بودجه استانی در اختیار ما قرار دارد که بر اساس تخصیص‌ها آن را در بین دستگاه‌های اجرایی تقسیم و توزیع می‌کنیم و به نسبت توان و وسع خود اعتباراتی را نیز در اختیار اداره کل هواشناسی قرار خواهیم داد.

جمالی پور با بیان اینکه هواشناسی با فعالیت‌ها و پیش بینی وضع هوا در واقع از منابع کشور حفاظت می‌کند و دستگاه مهمی است، افزود: با یک پیش بینی صحیح از سوی هواشناسی می‌توان مخاطرات طبیعی را با کمترین خسارات مدیریت کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، سال جاری را یکی از سخت‌ترین سال‌های مالی و اقتصادی ایران دانست و گفت: تحریم‌های ظالمانه دشمن و شیوع کرونا شرایط سختی را پدید آورد، اما با عنایت خداوند امیدواریم به زودی از این شرایط سخت عبور کنیم.

شیخ الملوکی، مدیرکل هواشناسی استان قزوین هم گفت: در استان قزوین ۵ ایستگاه هواشناسی در حال احداث وجود دارد که به دلیل کمبود اعتبار، احداث آن‌ها متوقف شده است.

هاشمی، معاون اداری و مالی سازمان هواشناسی کشور نیز گفت: تا به امروز ۸۴۵ میلیون اعتبار برای احداث ایستگاه‌های هواشناسی در استان قزوین در نظر گرفته ایم که ۲۰۰ میلیون تومان آن نیز پرداخت شده است.

وی افزود: ۵۰۰ میلیون تومان دیگر هم برای توسعه و تجهیز ایستگاه‌های هواشناسی استان قزوین پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.