سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مطالعات احداث شهر جدید کرمانشاه انجام شده است

استاندار کرمانشاه با اشاره به مشکلات مختلف شهر کرمانشاه از جمله مسکن، از احداث یک شهر جدید گفت: مطالعات ابتدایی این شهر توسط شرکت شهرسازی شهر‌های جدید کشور انجام شده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند روز سه شنبه در جلسه مطالعات امکان سنجی و مکان سنجی شهر جدید کرمانشاه که در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، احداث این شهر را یک گام بزرگ مثبت در راستای توسعه و پیشرفت استان اعلام کرد و گفت: تاکنون هیچ شهر جدیدی در غرب کشور ایجاد نشده و قرار است برای اولین در کرمانشاه به عنوان مرکز منطقه‌ای اتفاق بیفتد.

او با بیان اینکه سه سال است در سطح کشور پیگیر این موضوع هستم، گفت:   وزیر راه و شهرسازی از این پروژه پشتیبانی می‌کند و امیدواریم کار مطالعات آن با در نظر گرفتن تمام جوانب اجتماعی، اقتصادی، ارتباطی، گردشگری و فرهنگی به خوبی انجام شود.

بازوند با اشاره به اینکه در مکان یابی احداث شهر جدید کرمانشاه باید حتما به علاقه و فرهنگ مردم توجه شود، گفت: هدف این پروژه این است که مشکلات شهر کرمانشاه را رفع و سرریز جمعیت به ویژه مشکل ساختمان سازی و مسکن این کلان شهر را حل کند.

بازوند با بیان اینکه شهروندان به دنبال زندگی آرام شهری هستند، گفت: نباید احداث شهر جدید صرفا به یک خوابگاه تبدیل شود باید تمام جوانب و زنجیره‌های اقتصادی، رفاهی، اجتماعی، فرهنگی و گردشگری در آن دیده شود و با توجه به شرایط سخت زندگی شهری سرمایه گذاران را در کرمانشاه نگه دارد.

او با قدردانی از شرکت شهرسازی شهر‌های جدید کشور، از تیم مطالعاتی خواست حتما دسترسی به آب شرب را در اولویت مطالعات خود قرار دهند.

استاندار کرمانشاه در ادامه از تیم مطالعاتی احداث شهر جدید در کرمانشاه همچنین خواست حتما مطالعات خود را در اختیار مدیران استان قرار دهند تا جلسه بعد بتوانند در خصوص رفع مشکلات محیطی احداث شهر جدید اظهارنظر کنند.

۶۰ درصد جمعیت استان در شهر کرمانشاه زندگی می‌کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه نیز در این جلسه با قدردانی از تیم مطالعاتی احداث شهر جدید کرمانشاه گفت: هم اکنون از جمعیت حدود ۲ میلیون نفری استان نزدیک ۶۰ درصد در شهر کرمانشاه زندگی می‌کنند.

مهرداد سالاری اضافه کرد: جمعیت فراوان شهر باعث شده ساخت و ساز‌های غیرقانونی و زندگی در سکونتگاه‌های غیر رسمی شکل بگیرد و این در حالی است بخش زیادی از شهر نیز در بافت فرسوده قرار دارد و محدودیت‌های شدیدی برای شهر به وجود آورده است.

او در ادامه از تیم مطالعاتی خواست موقعیت لجستیکی راه‌های ارتباطی هوایی، راه آهن، آزاد راه و بزرگ‌های راه‌های خوب شهر کرمانشاه که در منطقه شاخص است در نظر بگیرند، خروجی احداث شهر جدید باید مکمل شهر کرمانشاه باشد.

سالاری همچنین به تیم مطالعاتی توصیه کرد حتما شاخص‌های شهر جدید که براساس نسل دوم شهرسازی در کشور است با مطالعات محیطی که دستگاه‌های اجرایی استان در جریان آن هستند انطباق دهند و صرفا از باب شاخص‌های نظری، آماری و علمی به موضوع نگاه نشود.

شهر جدید باید جوابگوی تامین مسکن ۳۸ هزار خانوار کرمانشاهی باشد

سرگروه تیم مطالعاتی امکان سنجی و مکان یابی شهر جدید کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به زندگی ۳۰۰ هزار نفر در سکونتگاه‌های غیر رسمی و بافت فرسوده کلان شهر کرمانشاه گفت: تا سال ۱۴۱۵ در شهر کرمانشاه ۱۲۵ هزار خانوار نیاز به مسکن دارند، که ۸۷ هزار خانوار می‌توانند با واحد‌های مسکونی فعلی با احداث مسکن جایگزین نیاز خود را تامین کنند، اما ۳۸ هزار خانوار معادل حدود ۱۰۰ هزار نفر با سرریز جمعیت مواجه می‌شود که نیاز است شهر جدیدی برای آن‌ها احداث شود.

مهندس شریف زادگان در ادامه احداث شهر جدید در کرمانشاه را براساس نسل دوم شهرسازی در جهان و کشور عنوان کرد و گفت: در چهار بخش کلی چهار سناریو برای احداث شهر جدید مورد مطالعه قرار می‌گیرد و با مطالعه برنقاط قوت و ضعف شهر‌های جدید سعی می‌کنیم در احداث این شهر جدید تمام جوانب، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، ارتباطی، علمی و فنآوری به ویژه محیط زیست و موقعیت بازرگانی و راهبردی در نظر بگیریم که شهری پر رونق و پیشرفته و آباد شکل بگیرد.

او در ادامه مطالعات را در ۲ بخش براساس تمام شاخص‌های علمی شهرسازی جدید و شاخص‌های محیط زیستی و هوایی اعلام کرد و گفت: بخش ساخت و ساز و اینکه در چه زمینی و چطور ساخته شود بحث فنی است و در مرحله بعد مطالعه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.