سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره نظارت و بازرسی اداره کل ارزیابی وزارت آموزش و پرورش:

هیچ دانش آموزی نباید از چرخه آموزش دور بماند

برجکی در جمع اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش شهرستان مریوان گفت: هیچ دانش آموزی نباید از چرخه آموزش دور بماند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، جمشید برجکی رئیس اداره نظارت و بازرسی اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در ادامه این جلسه که به منظور جمع بندی بازدید‌های صورت گرفته از مدارس شهرستان تشکیل شد، استمرار آموزش را از سیاست‌های اصلی وزارت برشمرد و تصریح کرد: در فرایند یاددهی و یادگیری به ویژه در شرایط کرونایی هیچ دانش آموزی نباید از چرخه آموزش آموزش دور باشد.

او استمرار نظارت و بازدید از فعالیت‌های مدارس و بازخورد به مدارس را ضروری دانست و عنوان کرد: بحث نظارت قوی بر فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس و رصد نقاط ضعف و قوت آنان ضروری است و مدیران مدارس هم می‌بایست پیگیر فعالیت دانش آموزان بوده تا دانش آموزی از گردونه آموزش خارج نشوند.

این مقام مسئول در اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در بخشی دیگر از سخنان خود به اهمیت شبکه دانش آموزی شاد در کمک به استمرار آموزش در شرایط کرونایی اشاره کرد و افزود: شبکه شاد هرچند از ابتدا دارای نواقصی بود و این نواقص به مرور زمان برطرف شد و قطعا با تلاش مجموعه وزارت بهتر خواهد شد، از قابلیت‌های فراوانی برخوردار و بستر لازم برای ادامه آموزش مجازی فراهم کرده است.

او بر شناسایی و تشویق معلمان خلاق و توانمند که به تسریع و تقویت فرایند یاددهی و یادگیری در شرایط موجود کمک می‌کنند تاکید کرد و گفت: تشویق و تقدیر از چنین معلمانی و به اشتراک گذاشتن توانمندی و خلاقیت آن‌ها قطعا به تقویت آموزش‌ها کمک چشمگیری خوهد کرد.

محمدرضا وینسفهان مدیر آموزش و پرورش مریوان هم به تلاش مجموعه آموزش و پرورش از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت:شهرستان مریوان در دوران شیوع ویروس کرونا و به پشتوانه نیروی انسانی دلسوز و توانمند کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشت و با حضور فعال در فضای مجازی و تهیه و تدوین محتوای آموزشی ارزشمند به استمرار آموزش کمک چشمگیری نمودند که جای تقدیر و تشکر دارد.

او با بیان اینکه راه اندازی شبکه دانش آموزی به انسجام فعالیت‌های آموزشی و پرورشی کمک چشمگیری کرد و تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری بیش از ۸۳ درصد دانش آموزان تحت پوشش شبکه دانش آموزی شاد قرار دارند.

مدیر آموزش و پرورش مریوان در ادامه از اهدای ۱۷۱ دستگاه گوشی و تبلت به ارزش ۵۱۳ میلیون تومان به دانش آموزان نیازمند، اهدای ۵۵ دستگاه تب سنج و ۱۵ دستگاه ضدعفونی کننده به مدارس کم برخوردار از طرف خیرین شهرستان خبر داد.

همچنین کامیل محمدی رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان هم در این جلسه از شهرستان مریوان به عنوان یکی از شهرستان‌های موفق استان نام برد و گفت: شهرستان مریوان همواره در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی حرکت کرده و عملکرد خوب و درخشانی داشته است.

او عدم تعطیلی مدارس کم جمعیت روستایی را یکی از تصمیات خوب استان برشمرد و افزود: برگزاری کلاس‌های حضوری برای دانش آموزان در این روستا‌ها رضایت والدین را در پی داشته است.

محمدی در ادامه تشکیل مستمر جلسات شورای معلمان هر دو هفته یک بار برای معلمانی که غیر حضوری فعالیت می‌کنند را خواستار شد و تصریح کرد:تشکیل این جلسات به شناسایی نقاط ضعف و قوت کمک می‌کند و با همفکری و استفاده از خرد جمعی نسبت به رفع ضعف‌ها و تقویت قوت‌ها اقدام نمایند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.