سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام غربالگری سرطان در کرمانشاه

مدیر گروه بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : یکم تا هفتم بهمن بعنوان هفته پویش ملی مبارزه با سرطان نامگذاری شده است .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شاه آبادی مدیر گروه بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه یکم تا هفتم بهمن بعنوان هفته پویش ملی مبارزه با سرطان نامگذاری شده، گفت : این پویش با هدف اطلاع رسانی به مردم برای آگاهی از راه‌های پیشگیری از سرطان و هم چنین تشخیص زود هنگام سرطان برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه طرح غربالگری سرطان‌های پستان، دهانه رحم و روده بزرگ به عنوان سرطان‌های شایع از سال ۹۵ در پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت استان شروع شده، گفت : تا کنون ۸۹۳ هزار نفر در استان کرمانشاه در این طرح غربالگری شده اند.

او افزود: یک سوم سرطان‌ها قابل پیشگیری و یک سوم نیز با تشخیص زودهنگام قابل درمان است.

مدیر گروه بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی افزود: در طرح غربالگری سرطان پستان تا کنون۳۸۰ هزار نفر افراد ۳۰ تا ۶۰ سال در استان کرمانشاه غربالگری شده اند که به تشخیص زود هنگام بیماری در ۱۱۲ هزار نفر منجر شده است.

شاه آبادی ادامه داد: در غربالگری سرطان دهانه رحم ۲۹۱ هزار نفر افراد ۳۰ تا ۷۰ سال غربالگری شده اند که بیماری ۵ نفر تشخیص زودهنگام داده شده است.

او افزود: برای غربالگری سرطان روده بزرگ افراد ۵۰ تا ۷۰ سال نیز ۲۲۳ هزار نفر غربالگری شدند که ۴۸ مورد تشخیص داده شد.

مدیر گروه بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی گفت: وجود زخم بهبود نیافته، ترشحات غیر معمول، مشکل در بلع غذا، یبوست، تغییر رنگ در خال و زگیل، خستگی غیر قابل توجیه، سرفه‌های طولانی بیش از دو هفته، کاهش وزن و درد‌های دائمی می‌تواند همگی از علایم بروز سرطان باشد که افراد باید سریعا به پزشک مراجعه کنند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.