سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دلایل گرانی مجدد گوشت/ گوشت وارداتی به تعادل بازار کمک می‌کند؟

چند روزی می‌شود که گوشت قرمز دوباره با افزایش قیمت مواجه شده و برای ایجاد تعادل در بازار راهکار واردات گوشت مطرح شده ‌است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  جعفری مدیرکل تامین دام شرکت پشتیبانی امور دام در گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص وضعیت بازار گوشت تصریح کرد: امسال ۸۸۰ هزار تن در کشور گوشت تولید شده است و کمبودی در بخش تولید نداریم.

او درخصوص علت افزایش قیمت گوشت با وجود تولید کافی در کشور گفت: با شروع فعالیت دوباره  برخی مراکز از جمله تالارهای پذیرایی تقاضای گوشت بیشتر شده و این امر هیجانی در بازار ایجاد کرده است.

مدیرکل تامین دام شرکت پشتیبانی امور دام افزود: تا حدود یک ماه پیش مازاد تولید گوشت قرمز داشتیم و اکنون هم با باز شدن تالارها، رستوران‌ها و مراکزی که گوشت قرمز نیاز دارند، کمبودی در تولید و عرضه نیست.

جعفری از اعلام آمادگی برای همکاری برای تامین گوشت بازار خبر داد و گفت: در صورت لزوم و نیاز بازار، شرکت پشتیبانی امور دام می‌تواند از گوشت ذخیره شده برای ایجاد تعادل در بازار استفاده کند.

افزایش قیمت گوشت بستری برای واردات آن است

در ادامه برنامه دادرس مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور بیان کرد: علت اصلی افزایش قیمت گوشت در بازار، دخالت دولت است. ستاد تنظیم بازار اخیرا قیمت گوشت گوساله وارداتی را ۱۲۰ هزار تومان مصوب کرد در حالی  که در بازار قیمت گوشت داخلی حدود ۷۴ هزار تومان بود و این امر افزایش قیمت را به همراه داشت.

او  با بیان اینکه دستگاه‌های متولی حمایت از تولید کننده به وظایف خود عمل نمی‌کنند، گفت:نباید نیاز بازار به بجای استفاده از ذخایر گوشت کشور از واردات گوشت خارجی تامین می‌شود.

دادرس با بیان اینکه افزایش قیمت گوشت بستری برای واردات گوشت است، افزود: قاچاق گوشت و کمبود نهاده‌ها از دیگر عوامل افزایش قیمت گوشت است.

او با اشاره به اینکه در سال جهش تولید، باید از تولیدکنندگان داخلی حمایت شود، گفت: بهتر بود گوشت داخلی سر سفره مردم باشد و ارز از کشور خارج نمی‌شد و از تولید کننده داخلی حمایت می‌شد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور بیان کرد: برخی نهاد‌ها در حال زمینه سازی برای واردات گوشت قرمز به کشور هستند و مقصر اصلی این اتفاق، سازمان تنظیم بازار است.


بیشتر بخوانید


توزیع نادرست گوشت در بازار و نبود نظارت کافی بر عرضه

در ادامه اسفنانی معاون سازمان تعزیرات حکومتی  گفت: توزیع نادرست و ناعادلانه کالا و واسطه گری دوعامل مهم در افزایش قیمت‌ها است.

او افزود: به نظر می‌رسد اگر توزیع کالا و عدم هماهنگی باید ایجاد مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت‌ها می‌شود.

معاون سازمان تعزیرات حکومتی گفت: این گفته که هیجانات بازار، عامل ایجاد گرانی است را قبول ندارم. برای کنترل هیجانات باید بازار و شیوه توزیع را مدیریت کرد.

او ادامه داد: سازمان تعزیرات در حلقه آخر نظارت قرار دارد و در صورت بروز تخلف با آن برخورد می کند اما نظارت باید پیش از این باشد و بر نحوه توزیع و عرضه گوشت نظارت بیشتری صورت گیرد تا از بروز تخلف جلوگیری شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
کشوری که توان ثابت نگهداشتن قیمت کوش و مرغ را ندارد به چه کار آید
دامدار (چوپون)
۰۸:۴۴ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
سلام
با وارد کردن گوشت شاید موقتا قیمت گوشت پایین بیاد ولی باعث ورشکستگی و جمع شدن دائمی تعداد زیادی از دامداری ها میشه . باید تعادل در بازار باشه یعنی نهاده هایی که دامداران برای تولید گوشت نیاز دارند وقتی قیمتشان افزایش میابد مثال قیمت جو از 2000 به 5000 هزار و کاه از 650 به 2800 و یونجه از 1500 به 5000 تومان یعنی همه نهاده ها دو تا سه برابر شدند و هزینه تولید گوشت در کل دو تا سه برابر شده است حالا آیا قیمت گوشت الان همخوانی دارد ؟ و راهش واردات گوشت یخی و بیکیفیت و در ادامه جمع شدن دامداری هایی که با هزار خون دل کار می کنند هست ؟؟
یا راهش کوتاه کردن دست دلالان از بازار توزیع نهاده ها هست ؟
به فکر دامدار هم باشیم بد نیست
ناشناس
۰۸:۳۳ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
مرگ بر مسئولین فاسد کشور درود بر دموکراسی لعنت بر وعده ها ی پوچ و فریب دهنده کسی که می گفت مردم ثروتمند تر از دوران پهلوی خواهند شد و مسئولینش در فقر و بد بختی زندگی خواهند کرد
ناشناس
۰۸:۲۷ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
ای هموطن از ماست که بر ماست...
وقتی خودمان برای نفع شخصی به هموطن خود رحم نمیکنیم چه توقعی از کشورهای دیگر داریم که به ما رحم کنند و ایران را تحریم ظالمانه نکند.
ناشناس
۰۸:۱۹ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
شاید از دلایل گرانی گوشت به توطیع ناعادلانه یارانه به غیر تولید کنندگان و همچنین دلالان این عرصه و نیز عدم واردات به موقع عنوان کرد .
ناشناس
۰۸:۱۸ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
مسولین
ناشناس
۰۸:۱۶ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
از همه برادران و خواهران تقاضا دارم در بیانات تون تجدید نظر بفرمایید چون که تهمت و افترا جرم هست
بردیا
۰۸:۱۳ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
اگر وزارت صمت و کشاورزی دخالت نکنند بازار راه خودش را پیدا می کند .دخالت و تصمیم گیریهای بیجای دولت در بسیاری از امور که غیر کارشناسی و بر مبنای تصمیمات آنی و یا شاید در جهت حمایت از رانت شخص و یا گروه خاصی باشد وضعیت عرضه و تقاضا را به اینجا رسانده است.
ناشناس
۰۷:۵۰ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
حیفه خاک
ناشناس
۰۷:۴۸ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
روح و روانمون خسته شده از شنیدن این جور خبرها....مرتب گرانی ..مرتب افزایش قیمت...آخه چرا مسئولین یه مملکت نمیتونند قیمت مثلا این گوشت رو تو یه رنج مشخص نگه دارند؟؟؟؟؟ بخدا که هیچ بهانه ای برای ما مردم قابل قبول نیست....و این نشانه رو ضعف و ناکارامدی این سیستم میدونیم...
ناشناس
۰۷:۴۳ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
ب عنوان تولید کننده گوشت میگم
وضعیت تولید افتضاحه و صرفه نداره.دامی دیگه نمونده همه درحال فروشن
ناشناس
۰۷:۳۹ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
افزایش اندک طلا۵۵۵ تومانی باعثش شد نگران نباشید
ک.م
۰۷:۳۹ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
اگر تعزیرات وقت کرد یک سر به فروشگاه کوروش بزند. گوشت ران گوسفندی کیلویی ۱۶۰ هزار تومان. عرضه میشود. شما از ۹۰ هزار و و ۱۲۰ هزار تومان صحبت میکنید اما میدان و عرصه تاخت و تاز برای زنجیره ای ها باز گذاشته شده است.
ناشناس
۰۷:۳۲ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
شما ها که راه واردات رو بلدین چرا ماشین گرون میسه وارد نمکنین ،ولی گوشت گرون میشه حرف از واردات میزنین زورتون به دامدار بخت برگشته میرسه اونم افزایش قیمتی که تو جیب دلال وهزار تا واسطه میره نه دامدار ،خدا از سرتون نگذره ،سال جهش تولید همینه ،افزایش قیمت ماشین میشه حمایت از تولید ،واردات گوشت پس چی میشه نکبت ها
ناشناس
۰۷:۱۴ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
پس باید دعا کنیم که خدایا کارهایت روی حکمت است پس این کورنا رابرسر این کشور همچنان مستدام بدار .چرا که بعد از کورنا قیمتها خیلی خیلی نجومی میشود
ناشناس
۰۷:۰۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
خب چرا علت اصلی گرانی گوشت را بررسی نمیکنید
ناشناس
۰۳:۱۶ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
همچي 10 برابر شده هروز هر ديقه قيمتها تغيير ميكنه حقوق كارگر همونه كه هست ديگه تاكيييي با اين چندر غاز پول توجيبي به كارگر ميديد سركنيم تا بافلاكت زندگي كنيم
ناشناس
۰۱:۵۶ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
سلام واردات کوشت درعمل سیگنال گرانی هست تا تعادل چرا گوشت وارداتی با دلار سی هزارتومانی وارد میشود این سیگنال گرانی هست تا تعادل البته اگر میکفتن واردات کوشت برای ذخیره استرانزیک هست وضع فرق میکرد
ناشناس
۰۱:۲۳ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
گوشت کمتر از دویست هزار تومن برای دامدار هیچ منفعتی ندارد کم به فکر گوشت ارزان باشید دامداریها خالی شدند ای فریاد از دست شماها
ناشناس
۰۰:۴۰ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
هر روز یک چیزی گرون و نایاب میشه، ای خدا ما چه گناهی کردیم؟! (یک دهه شصتی)
ناشناس۹
۰۰:۳۶ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
میخواید این ملت تا کجا ببرید
ناشناس
۰۰:۱۸ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
هرچی هم گوشت وارد شود دلال ها مثل چی میبلعند اگر میخواهید جلوگرانی گوشت را بگیرید دست دلالان را کوتاه کنید وجلو قاچاق خارج کردن دام را از کشور بگیرید
ناشناس
۲۳:۵۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
سال 97 جو۱۵۰۰تومان گوشت ۹۰۰۰۰ سال99 جو۵۵۰۰تومان گوشت صدهزارتومان
ناشناس
۲۳:۳۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
امروز گوشت توبازار ۱۶۰ الی ۱۷۰ هزار تومان بود ،چه خبره کندش دراوردین با این مملکت داری تون!!
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
جمع کنید مسخره کردید مردم رو خودتون به اسم مدیر از ۲۰ تا ۸۸میلیون حقوق میگیرد به ریش مردم میخندید...
سید داودقربان حسینی
۲۳:۱۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
خود دولت مقصر اصلی و نهادهایی که با وارد کردن گوشت پولهای هنگفتی به جیبهایشان سرازیر میشود و تاوان این ظلم را باز ما مردم باید بدهیم هیچ به سر سفرهای ما می آید و جیب آقایان پر میشود دیگر مردم خسته شدن وشرمنده خانواده هایشان بچه هایشان این هم ظلم است.
ناشناس
۲۳:۰۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
وقتی نمیتونین کشور را اداره بکنین بکشین کنار بخدا خونمان را توی شیشه کردین دیگه صبر هم حدی داره
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
ناراحت نشین . همه ما دزدیم پس اصلا ناراحت نشین سالهای ساله دور هم و از جیب هم بهره مند میشیم!!! بهترین گوشتها را صادر و انواع بیماری و دردو بلا وارد میکنیم.
سید
۲۲:۵۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
سلام ، آقا ب داد دامدار برسید،گوسفند و گاو مثل مرغ نیست که اگه یک دوره نصرفه،دوره دیگه جوجه ریزی نکنی،اگه ب همین شکل پیش بره تا چند وقت دیگه با کمبود شدید دام مولد و ب تبع اون کمبود گوشت که از ارکان امنیت غذایی است مواجه میشیم،خوراک دام بیش از 3 ب یا 4 برابر شده اما قیمت دام تکون نخورده،تو رو خدا ب داد تولید کننده برسید،خدا انشالله خودش جواب مسؤل بی کفایت رو بده
ناشناس
۲۲:۲۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
یعنی اگر کرنا بره زبانم ..... حتما مرغ وگوشت روغن و....دوباره قیمت خیلی نجومی تر پیدا می کند .پس باید این دعار را کردخدایا .یا مسولین ما رابکش یا اگر زورت به انها نمی رسد ما مردم فقیر وبی نوا رابکش .یااین که گرونا را حالاحالها حفط کن امین
ناشناس
۰۷:۰۳ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
چرا نفوس بد میزنی ؟...بنده خدا
ناشناس
۲۲:۱۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
فهمیدم همه چی فراوان هست فقط چون سال جهش تولید دولت داره چوب لای چرخ تولید می کند و...
ناشناس
۲۲:۱۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
مطمعنی دست دلال و آمریکا تو کار نیست؟هرجی میشه اخه تقصیر این دوتاس
ناشناس
۲۱:۵۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
شما که میگفتین خیلی بیشتر از ظرفیت گوشت دارید و نگران افت شدید قیمت هستید!!؟؟ یهو بازار مصرف هیجانی شده!!! مردم پول دارن گوشت بخرند چه برسه برن غذاخوری و هیجانی کنن و هیجانی میشه یک در هزار و بقیه چی؟؟؟!!!!
پدرام
۲۱:۵۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
باور کنید اگر یکی دو سال دولت و مسئولین ما به سراغ تفریحات خود بروند و دست از سر این مردم بردارند کمی ملت بخت برگشته نفس بکشند و تجدید حیات کنند .
ناشناس
۲۱:۲۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
گوشت قرمز فقط اسمشو میشنویم توان خرید که نداریم دولتمردان مسعولین تشریف ببریدمرزعراق ببینید دامها چتورصادرمیشن میدانم که دست خودتان درکاراست اگرنیست واقعا تشریف ببیرن ببینید انواع واقسام دام داره صادرمیشود فقط ازسراسرمرز عراق بلکه موادغذایی بخوصوس روغن جامد مایه انواع میوه جات
علی
۲۰:۵۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
گوسفند زنده پارسال پاییز کیلویی 48 هزار تومن بود. تا امسال پاییز قیمت ها 2.5 تا 3 الی 4 برابر شد ولی قیمت گوسفند زنده کیلویی 45 هزار تومن !! اینکار عمدی باعث ورشکستگی دامداران میشه.
عماد
۲۰:۵۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
چرا در مورد نبود روغن خبری کار نمی کنید؟