سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احیای ۷۵ هکتار از عرصه‌های بیابانی منطقه اشکنان لامرد

۷۵ هکتار از عرصه‌های بیابانی بخش اشکنان شهرستان لامرد با کاشت نهال احیاء می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،مرتضی نکوگو سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لامرد ،گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال اجرا می‌شود و اعتبار آن نیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و در قالب اسناد خزانه تامین می‌شود.

او، بیان کرد: احیای عرصه های بیابانی در روستا‌های کدیون، دهو و پسند در شرق شهرستان و حاشیه جاده لامرد -بستک اجرا می شود.

نکوگو با اشاره به قرارگیری شهرستان لامرد در منطقه گرم و خشک و بیابانی، تصریح کرد: توسعه و غنی سازی جنگل‌ها و مقابله با بیابان زایی امری ضروری بوده که در سالیان اخیر اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام شده است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لامرد، با تاکید بر  استفاده از نهال‌های بومی با نیاز آبی کم از جمله کُنار، مُغیر، کَرَت، آکاسیا و کَهور ادامه داد: کاشت این نهال‌ها در طرح مدیریت مناطق بیابانی و در بخشی از عرصه‌های طبیعی شهر اشکنان پیش بینی شده که با اتمام عملیات گوده زنی، کاشت آن انجام می شود.

او، با تاکید بر کاشت هفت هزار و ۵۰۰ اصله نهال در طرح احیای عرصه های بیابانی منطقه اشکنان شهرستان لامرد، افزود: با اجرای این طرح علاوه بر توسعه فضای سبز و جلوگیری از فرسایش خاک و همچنین استحصال بارش‌های جوی و مقابله با ریز گرد‌ها نقش موثری در لطافت آب و هوا و افزایش میزان تولید بیوماس گیاهی دارد.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.