سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توصیه‌های خودمراقبتی به شهروندان آبادان در پی اعلام هشدار آلودگی هوا

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با توجه به اعلام هشدار آلودگی هوا و شرایط پایداری نسبی جو در در شهرستان ، توصیه‌هایی را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،جعفر ربیحاوی مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان صبح امروز گفت: با توجه به کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس در بعضی شهر‌های خوزستان از جمله آبادان از تاریخ دوشنبه ۶ بهمن لغایت چهار‌شنبه ۸ بهمن ماه و تداخل شرایط موجود با بیماری کرونا به منظور حفظ سلامت و بهداشت عمومی، توصیه‌های بهداشتی و خودمراقبتی در مواجهه با شرایط اضطرار آلودگی هوا و شرایط پایدار جوی در کنار رعایت دستورالعمل های بهداشتی اعلام‌شده، به کار گرفته شود.

او ضمن تاکید بر کاهش تردد خودرو‌های شخصی و کاهش استفاده از خودرو‌های تک سرنشین و استفاده از وسایل نقلیه عمومی، بیان کرد: عدم توقف بی‌مورد یا طولانی‌مدت در ارتفاعات به دلیل محبوس شدن هوا در شرایط پایداری جوی، به‌کارگیری تمهیدات لازم توسط اداره راهنمایی و رانندگی در جلوگیری از ازدحام و ایجاد ترافیک در خیابان‌های پرتردد و عدم خروج غیرضروری از منزل و محل کار به خصوص گروه‌های حساس از جمله افرادمسن، کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و ریوی و مبتلایان به آسم و آلرژی و افرادی که از لنز چشمی استفاده می‌کنند؛ از جمله مواردی هستند که در این ایام باید رعایت شوند.

این مقام مسئول دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: تاکید می‌شود تمام در‌ها و پنجره‌ها و منافذ ساختمان محل زندگی (خانه و محل کار) کاملا بسته نگه داشته شود و از باز و بسته شدن بیش از حد در ورود و خروج خودداری شود و برای تهویه‌ی هوا از شیوه‌های دیگر و جایگزین استفاده گردد.

ربیحاوی گفت:همچنین خودداری از فعالیت‌های شدید بدنی در تمام اوقات بروز پدیده مانند ورزش‌های سبک و سنگین از دیگر مواردی بود که ربیحاوی به آن اشاره کرد و گفت: کارکنانی که به واسطه شغلی بیشتر در معرض گرد و غبار قرار دارند، حتما از وسایل حفاظت فردی استفاده کنند، این نکته فراموش نشود که عدم مصرف سیگار و قلیان در شرایط بروز پدیده باعث کاهش اثرات نامطلوب آلاینده‌ها می‌شود و برعکس باعث تشدید اثرات آلاینده‌ها می‌شود. برای یک تغذیه مناسب در شرایط بروز پدیده مصرف شیر و ماست کم‌چرب و میوه و سبزیجات تازه برای دفع سموم از بدن توصیه می‌شود.

او ادامه داد: استحمام و شستشوی کامل بدن و لباس‌ها پس از هر بار خروج از منزل به دلیل جذب ذرات ریز ناشی از آلودگی هوا روی بدن لازم و ضروری است، به علت بخارات حاصل از مواد پاک‌کننده شیمیایی و گندزداحتی‌الامکان از مصرف این مواد در شرایط بروز پدیده خودداری شود و چنانچه از وسایل گرمایشی استفاده می‌شود، نسبت به سالم بودن و هدایت مناسب دودکش آن اطمینان حاصل شود.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان عنوان کرد: کارکنان شهرداری در فضای سبز و خدمات شهری حتما از کلاه و دستکش و ماسک استاندارد استفاده کنند و لازم است که این وسایل حفاظت فردی در اختیار آنان قرار گیرد. عملیات جمع‌آوری، حمل و نقل و دفن مواد پسماند شهری به صورت اصولی انجام پذیرد و از تلنبار و پخش زباله در سطح معابر عمومی و از آتش زدن زباله در محل دفن جلوگیری شود.

او به جلب همکاری و مشارکت عمومی در عدم انجام فعالیت‌هایی نظیر ایزوگام در روز‌های وجود وارونگی دما اشاره و خاطرنشان کرد: افراد در صورت مواجهه با تنگی نفس و هرگونه ناراحتی قلبی عروقی، سریعاً به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی یا بیمارستان مراجعه کنند.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.