سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس دادگستری جیرفت عنوان کرد؛

پسماند‌های پزشکی مهمترین معضل زیست محیطی جیرفت

مختاری گفت: پسماند‌های پزشکی مطب‌ها و بیمارستان‌ها مهمترین معضل زیست محیطی شهرستان جیرفت به شمار می‌روند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، اصغر ستایی مختاری ،رییس دادگستری شهرستان جیرفت در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان جیرفت با حضور فرماندار، بخشدار مرکزی، رییس شورای شهر، رییس اداره حفاظت محیط زیست، شهردار و نماینده دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان گفت: شیوع بیماری کرونا به همه نشان داد که مسائل زیست محیطی بازخورد جهانی دارد و نبود تدبیر مسئولان می‌تواند جان شهروندان را به خطر بیندازد.

او با اشاره به عزم جدی دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان، اظهار داشت: اصل تفکیک زباله از مبدأ در مدیریت پسماند شهری و دفن زباله‌ها بسیار کمرنگ بوده و آموزش شهروندان در این زمینه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد و شایسته است متولیان امر در این زمینه بصورت فعال وارد شوند.

رییس دادگستری شهرستان جیرفت ضمن اشاره به بازدید خود از سایت دفن تصریح کرد: به دلیل رعایت نشدن اجرای قانون مدیریت پسماند‌ها وضعیت سایت لندفیل شهرستان واقعا نگران کننده است.

مختاری ستایی نقش شهرداری‌ها را مدیریت پسماند شهری مهم دانست و بیان کرد: در موضوع پسماند‌های عفونی مطب‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی، دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری نیز وظایفی دارند و در راستای دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران با مراکزی که در این زمینه سوء مدیریت داشته باشند برخورد قانونی خواهد شد.

ابوذر عطاپور، فرماندار جیرفت نیز به بیان اقداماتی که در چهارچوب این کارگروه در سطح شهرستان می‌تواند عمیلاتی شود، پرداخت و گفت: اجرای طرح ساماندهی کوتاه مدت و بلند مدت مدیریت محل دفن پسماند‌های شهرستان ضروری است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت نیز ضمن تشکر از حضور به موقع دستگاه قضایی و اقدامات شورای پیشگیری از وقوع جرم در خصوص حمایت از حفظ محیط زیست شهرستان، به بیان معضلات و نواقص موجود در مدیریت پسماند‌ها در سایت بازیافت شهرستان پرداخت و بی توجهی به حل نواقص موجود را زمینه ساز بروز بحران زیست محیطی در منطقه دانست.

 این جلسه با هدف بررسی معضلات زیست محیطی سایت بازیافت شهرستان و محل دفن و مراکز غیر مجاز جمع آوری ضایعات در سالن جلسات فرمانداری جیرفت برگزار شد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.