سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس فدراسیون ورزش روستایی:

نیاز داریم به ورزش بومی و روستایی توجه بیشتری شود/ حاج قاسم سلیمانی، علاقه زیادی به ورزش بومی و روستایی داشت

محمد تقی امیری خراسانی رئیس فدراسیون ورزش روستایی در خصوص این فدراسیون توضیحاتی را بیان کرد.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد عنوان این فدراسیون گفت: نیاز داریم به ورزش بومی روستایی توجه بیشتری شود. در حال حاضر در ۲ حوزه (ورزش روستایی عشایری و بازی‌های بومی محلی) فعالیت خود را پیش می‌بریم. در یک بازه زمانی نام فدراسیون، ورزش روستایی عشایری بود. خارج از این قضایا مهم این است که بتوانیم با همت و تلاش، ورزش همگانی و حرفه‌ای روستا‌ها را  در آینده داشته باشیم که بعد از آن بتوانیم در سطح کشور ورزش بومی و روستایی را ترویج دهیم.

او در مورد برنامه خود در ورزش‌های بومی روستایی گفت:اولین کاری که در حوزه ورزش‌های بومی روستایی و عشایری داریم، بحث شناسایی و استعدادیابی جوان‌ها است. در همین خصوص تفاهم نامه‌های را امضا کردیم که بتوانیم انشالله با یک هم افزایی مناسب برنامه‌های خود را پیش ببریم. بحث توسعه ورزش همگانی، موردی دیگری بود که روی آن تمرکز داریم که برای تمام سنین و جنسیت در مناطق روستایی وجود دارد. امیدوارم بتوانیم با رنگ و بوی بهتری کار را جلو ببریم.

در درجه اول باید بازی‌ها را شناسایی کنیم

او ادامه داد: در بحث ورزش همگانی در درجه اول باید بازی‌های را شناسایی کنیم تا ببینیم کدام بازی‌ها ثبت بین المللی شدند. در حوزه ورزش‌های بومی محلی، بیشتر برنامه‌ها جنشواره‌ای پیش می‌رفت. باید این ورزش را به سمت و سوی قهرمانی سوق دهیم. یکی از برنامه‌هایی که مد نظر داریم، این است که در بوستان‌ها ایستگاه دائمی بازی‌ها بومی و محلی داشته باشیم.

یکی از برنامه هایمان، ترویج همگانی ورزش بومی و روستایی است

او در ادامه افزود: یکی از برنامه هایمان، ترویج همگانی ورزش بومی و روستایی است. در بخش همگانی، باید بتوانیم در خود روستا‌ها مسابقاتی را برگزار کنیم و به تدریج این مسابقات را در شهر‌های دیگر هم گسترش دهیم، تا بتوانیم از دل همین مسابقات نفرات قهرمان و با استعداد را پیدا کنیم. برای تحقق این امر، نیازمند حمایت وزیر ورزش و جوانان هستیم.

امیری خراسانی در ادامه گفت: باید در بخش خیرین هدفمند عمل کنیم. هدفمند کردن باعث می‌شود بهره وری و خروجی بهتر نمایان شود و برای جامعه مفید باشد.

حاج قاسم سلیمانی، علاقه زیادی به ورزش بومی روستایی داشت

و در خصوص علاقه حاج قاسم سلیمانی به ورزش بومی روستایی گفت: حاج قاسم، نماد درایت برای خاورمیانه بود.او علاقه زیادی به این ورزش داشت.در دهه فجر مسابقه ای با عنوان (قلعه قوسا) به یاد سردار دل ها حاج قاسم برگزار خواهیم کرد و امیدوارم یاد و خاطره ایشان را زنده نگه داریم.

رئیس فدراسیون ورزش بومی روستایی در پایان گفت: پیشایش فرا رسیدن دهه مبارکه فجر را خدمت همه مردم کشورم تبریک می‌گویم. ما مدیون رشادت‌های شهیدانمان هستیم. امیدوارم بتوانیم خدمات ورزشی را در اختیار همگان قرار دهیم و هر کس با هر ملیتی بتواند از این خدمات و تجهیزات استفاده کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.