سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع رایگان سم برای مبارزه با انگل‌های خارجی دام در قزوین

از ابتدای سال ۹۹ تاکنون مقدار بیش از ۵۰۰ لیتر سم و ضد عفونی به طور رایگان در بین دامداران بخش صنعتی و روستایی شهرستان قزوین توزیع شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،دکتر مهدی جلوخانی رئیس اداره دامپزشکی قزوین گفت: در راستای مبارزه با انگل‌های خارجی دام به عنوان مخزن و ناقل بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام، مقدار ۵۶۴ لیتر سم و محلول ضدعفونی کننده به صورت رایگان در بین دامداران شهرستان توزیع شد.

دکتر جلوخانی افزود: این مقدار سم برای تعداد ۳ هزار و ۸۰۰ رأس دام سنگین و ۴۰ هزار و ۲۰۰ رأس دام سبک و در مجموع مساحت ۲۷۹ هزار و ۷۰۰ متر مکعب فضای دامداری برای پیشگیری از بیماری‌های تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و لمپی اسکین مورد استفاده قرار گرفت.

او اضافه کرد: بیماری‌هایی همچون تب خونریزی دهنده کریمه - کنگو و لمپی اسکین، بیماری‌های ویروسی کشنده‌ای هستند که با گزش کنه و حشرات آلوده منتقل می‌شوند.

 رئیس اداره دامپزشکی قزوین در ادامه گفت:عوامل عفونی، قارچی، تک یاخته‌ای و نیز کنه و جرب به عنوان عوامل انگلی خارجی و زیر جلدی باید با سم پاشی و درمان به موقع در دام‌ها پیشگیری شود تا باعث آلودگی جمعیت دامی شهرستان نگردد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.