سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست معاونان وزارت تعاون برای ارائه طرح‌های مزیت دار در دریافت تسهیلات

معاونان وزارت تعاون از مسئولان شهرستان طبس خواستند طرح‌های قابل توسعه و مزیت دار را برای دریافت تسهیلات معرفی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  امروز منصوری معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون از پروژه‌های اشتغال، صنعتی و گردشگری شهر طبس و شاکرمی مدیر روابط وزارت تعاون از معادن پروده و کک بازدید کردند.

همچنین نشست هم اندیشی و تبادل نظر در خصوص بررسی مشکلات حوزه اشتغال و کارآفرینی بنگاه‌های اقتصادی با حضور دکتر منصوری معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دکتر اصحابی معاون توانمند سازی و ساماندهی صندوق کارآفرینی و امید کشور در سالن اجتماعات شهید رجایی فرمانداری ویژه طبس برگزار شد.

منصوری معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست گفت: طرح‌های نیازمند تسهیلات با اولویت‌های بخش کشاورزی، خدمات، گردشگری و صنعت معرفی شود تا بتوانیم کمک کنیم.

او تأکید کرد در بخش خصوصی دست را نباید برای منابع تنگ کرد و دست سرمایه گذار را نباید بست.


بیشتر بخوانید


معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در حوزه خرما و زعفران سعی شود اگر اشتغالی ایجاد می‌شود با اولویت فرآوری این محصولات باشد که این امر به سمت تولید بیشتر این محصولات نیز پیش خواهد رفت.

منصوری گفت: طرح‌های گردشگری شهرستان طبس طرح‌های خوبی است و ما کمک می‌کنیم که این طرح‌ها در بخش اشتغال و اقتصاد به نتیجه برسد.

معاون توانمند سازی و ساماندهی صندوق کارآفرینی و امید کشور نیز از افزایش ۴۰ درصدی ضریب صندوق امید نسبت به بانک‌های دیگر خبر داد.

دکتر اصحابی گفت: اگر در شهرستان طبس طرح‌های صنایع دستی مناسب تولید و بسته بندی باشد، شناسایی و کارشناسی شود تا تسهیلات مناسبی به آن اختصاص دهیم.

او افزود: تفاهم نامه‌ای حدود ۳۰۰ میلیارد تومان با بنیاد علوی و برکت منعقد کرده ایم که بهتر است مسئولان خراسان جنوبی و شهرستان طبس تلاش کنند از آن سهم بگیرند بویژه در بخش دام که میتوان تخصیص اعتبار داد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی هم گفت: مدت زمان اقامت در طبس از ۶ ساعت به دو شبانه روز افزایش پیدا کرده است و در برخی روستا‌ها به دلیل ایجاد ظرفیت‌های خوب گردشگری، مهاجرت معکوس نیز داشته ایم و نمونه‌ی آن را میتوان در اصفهک دید که پارسال، برنده جایزه جهانی گردشگری نیز شده است.

رمضانی تأکید کرد هرچه تلاش شود تاسیسات و زیرساخت‌ها بهتر شود قطعا موضوع ماندگاری و حضور مسافران نیز بیشتر خواهد شد.

او خواستار اختصاص ۹ میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل طرح گردشگری رباط جوخواه در مسیر ورودی تهران – طبس، مجتمع گردشگری ۲۲ سوئیتی درحال ساخت طبس و ساخت اولین بازارچه صنایع دستی بخش خصوصی طبس شد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.