سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امکان بازگشایی استخرهای فارس فراهم است

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان فارس، گفت: تصمیم‌گیری برای بازگشایی استخرها به هیئت‌های استانی واگذار شده است و امکان فعالیت این اماکن ورزشی با رعایت دستور العمل های بهداشتی تحت نظارت، وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، شهرام کمال زاده رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان فارس، بیان کرد: از  سوی  فدراسیون، بررسی و صدور مجوز فعالیت استخرهای شنا، به استان ها واگذار شده که با توجه به شرایط شیوع کووید ۱۹، در خصوص بازگشایی استخرها باید تصمیم گیری شود.

او، تصریح کرد: در استان فارس با توجه به آبی شدن وضعیت شیوع کرونا، امکان بازگشایی استخرهای شنا، با رعایت دقیق و کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی اعلامی ستاد مدیریت بیماری کرونا، وجود دارد.

کمال زاده، که ۲۰ دی ماه امسال از سوی مجمع انتخاباتی به سمت رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلوی استان فارس انتخاب شده است که انتظار می رود با همراهی همه فعالان این رشته و دستگاه‌های مسئول، امکان استفاده از ظرفیت صنایع برای حمایت از ورزش بسیار با اهمیت شنا استفاده کنیم.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان فارس، ادامه داد: از پارسال تا کنون با شیوع بیماری کرونا، زمینه فعالیت در بسیاری از رشته‌های ورزشی به خصوص شنا از بین رفت که ۲ اقدام مهم را در دستور کار  داریم یکی تشکیل تیم زیرگروه شنا، شیرجه و واترپلو و دومین اقدام هم راه‌اندازی مدارس شنا است.

او، افزود: تیم زیر گروه هیئت را با طرح صبا که از سوی آموزش و پرورش اجرا شد و از میان  پسران و دختران استعدادیابی انجام و ورزشکاران مستعد را به تعداد مورد نیاز برای  تشکیل یک تیم، جذب کردیم.

کمال زاده، اضافه کرد: راه‌اندازی مدارس مدارس شنا به عنوان بازوی شنای استان فارس و کشور نیز دنبال شد و انتظار می رود  با فراهم شدن شرایط فعالیت بیشتر و بهتر و بازگشت به روال عادی زندگی، این اقدام در رشد فعالیتهای ورزشی این رشته در سطح استان و کشور موثر باشد.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان فارس که در دوره چهارساله قبلی هم رئیس هیئت شنای استان فارس بوده است، ادامه داد: وقتی این هیئت را تحویل گرفتم با بدهی حدود ۳۰۰ میلیون تومانی مواجه بودیم، اما حالا تمام بدهی را تسویه شده و به همین واسطه اعتماد اعضای مجمع جلب شد تا برای چهارسال دیگر هم اجازه فعالیت در این مسئولیت به من داده شود.

او، با بیان اینکه هیئت شنای استان فارس استخری در اختیار ندارد، از نامه نگاری برای اینکه استخرهایی را در اختیار این هیئت قرار دهند، افزود: با ایجاد  فعالیت بهتر شناگران عضو تیم استان، فراهم شود.

کمال‌زاده که معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی فارس بوده، در پاسخ به این پرسش که آیا این مشغله های اداری باعث خلل در کار هیئت شنا نمی شود، اضافه کرد: یکی از وظایف اصلی یک مدیر تقسیم وظایف و مدیریت زمان است، کاری که طی چهارسال گذشته اجرا شد و  نقاط ضعفی  هم وجود داشت اما کارهای مثبتی انجام شد.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان فارس، در مجمع انتخاباتی هیئت شنای استان فارس، رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو به این موضوع اشاره کرد که هیئت شنای فارس  طی چهارسال گذشته روی استعدادیابی تمرکز داشته و باید در چهارسال دوم در زمینه قهرمانی بیشتر فعال باشد.

او، در پاسخ به این سوال که آیا منظور رئیس فدراسیون از چنین حرفی، کم کاری هیئت فارس در زمینه قهرمان پروری طی چهارسال گذشته بوده یا خیر؟ گفت: زمانی که هیئت را تحویل گرفتیم، شناگران مدال آوری داشتیم که از دور خارج شده بودند و شنا هم ورزشی با موفقیت زمان بر است.

رئیس هیئت شنای فارس با اشاره به اینکه طی ۴ سال گذشته، استعدادیابی از صفر شروع و کار از دبستانی‌های مستعد آغاز شد، بیان کرد: ورزشکاران رشته شنا باید از دوره کودکی وارد این رشته شده و پرورش یابند تا در نوجوانی و جوانی، به عنوان مدال آور و قهرمان مطرح شوند.

او، با تاکید براینکه از نقدها استقبال می‌کند و اعتقاد دارد که نقدهای مصلحانه، نقاط ضعف را از بین می برد، پیرامون استفاده از ظرفیت پیشکسوتان نیز تصریح کرد: پیشکسوتان رشته شنا مانند گذشته در کنار این هیئت قرار دارند و انتظار می رود که بتوانیم از ظرفیت مطلوب آنان، به خوبی استفاده کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.