سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح پیک کتاب درکتابخانه‌های عمومی کردستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان از اجرای طرح پیک کتاب دربرخی از کتابخانه‌های عمومی استان کردستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد مخدومی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: با توجه به شیوع کرونا، طرح «پیک کتاب» با هدف ارتقای سرانه دسترسی علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در برخی از کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در حال اجرا است.

اوبا اشاره به چگونگی اجرای این طرح افزود: در مرحله اول از اجرای طرح، ۱۱ باب کتابخانه عمومی در شهرستان‌های استان مشخص شده که علاقمندان می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را از این کتابخانه‌ها دریافت کنند.

مخدومی همچنین عنوان کرد: شیوه کار اینگونه است که علاقمندان در روز‌های شنبه، یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه با کتابخانه‌های مورد نظر در شهرستان متبوع خود تماس می‌گیرند و کتاب مورد نظر خود را سفارش می‌دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان بیان کرد: پس از تائید و ثبت سفارش توسط کتابداران، کتاب مورد نظر در روز‌های دوشنبه و چهارشنبه هر هفته و در محدوده زمانی ۹ الی ۱۲ توسط پیک کتاب و به آدرس اعلام شده توسط متقاضی ارسال می‌شود.

او گفت: اعضای کتابخانه برای جستجوی کتاب‌های مورد نیاز خود می‌توانند با مراجعه با سامانه یکپارچه کتاب به آدرس «www.samanpl.ir» منابع مورد نظر را جستجو کنند.

مخدومی با اشاره به کتابخانه‌های مجری طرح یادآوری کرد: طرح مذکور در ۱۱ کتابخانه عمومی شهید مطهری و شهید برهان عالی در شهرستان سنندج، کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) شهرستان بانه، کتابخانه عمومی شهید بهشتی دیواندره، کتابخانه عمومی شهید ملامحمد امینی سقز، کتابخانه عمومی شهید مدرس شهرستان قروه، کتابخانه عمومی شهید نعمتی شهرستان کامیاران، کتابخانه عمومی شهدای ۲۳ تیر شهرستان مریوان، کتابخانه عمومی شهید دکتر مجید شهریاری شهرستان دهگلان و کتابخانه عمومی شهید نجات اللهی شهرستان بیجار وکتابخانه عمومی صیدی اورامی اورامان تخت شهرستان سروآباد اجرا می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خواستار حمایت شهروندان و علاقمندان از اجرای طرح پیک کتاب شد و گفت:این طرح میتواند در ارتقای سطح دسترسی اعضا به کتاب بسیار موثر باشد و سبب افزایش سرانه مطالعه شود.

او در ادامه توجه به مناطق حاشیه‌ای را از اولویت‌های این نهاد فرهنگی در کردستان برشمرد و گفت:در تلاشیم با همکاری مسئولان و خیرین در این مناطق کتابخانه عمومی راه اندازی کنیم.

مخدومی افزود:در حال حاضر دو کتابخانه عمومی خاتم النبیا و امام رضا (ع) در مناطق عباس اباد و کانی کوزله شهر سنندج فعال هستند و به شهروندان در این مناطق خدمات ارائه می‌دهند.

او با بیان اینکه اعضای کودک و نوجوان در کتابخانه‌ها بیشتر از سایر اقشار است، گفت:تبدیل کتابخانه عمومی امام رضا (ع) به کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان از برنامه‌های این نهاد است که درآینده نزدیک محقق می‌شود.

گفتنی است، در حال حاضر ۵۱ باب کتابخانه عمومی با ۴۲ هزار عضو در استان کردستان فعال است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.