سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بروز ۶۳ فقره حادثه ناشی از آتش‌سوزی، انفجار و انتشار گاز در آذربایجان‌غربی

مسئول ایمنی و آتش‌نشانی شرکت گاز آذربایجان‌غربی از بروز ۶۳ فقره حوادث ناشی از آتش‌سوزی، انفجار و انتشار گاز در استان طی ۹ ماهه اول امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، قادر اطمینان، مسئول ایمنی و آتش‌نشانی شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: از حوادث رخ داده، ۵۹ فقره به دلیل آتش‌سوزی و انفجار گاز و ۴ فقره نیز ناشی از انتشار گاز CO۲ و کمبود اکسیژن بوده است.

او تعداد کل فوتی‌های ناشی از حوادث رخ داده‌ی مرتبط با گاز را یازده مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۴ مورد ناشی از گازگرفتگی، یک مورد خودکشی با گاز طبیعی و ۶ مورد نیز ناشی از انفجار و آتش سوزی بوده است.

مسئول ایمنی و آتش‌نشانی شرکت گاز آذربایجان‌غربی، درباره علل حوادث ناشی از آتش سوزی و انفجار گاز، اظهار کرد: ۳۲ مورد از این حوادث به دلیل نشت گاز از شلنگی بوده که یا دچار فرسودگی، پارگی و پوسیدگی و یا نقص در بست بوده است.

اطمینان، ۷ مورد دیگر از این حوادث را به دلیل استفاده از وسایل گازسوز غیراستاندارد دانست و گفت: ۷ مورد نیز به علت نشت گاز از وسایل گازسوز فاقد ترموکوپل، ۳ مورد به دلیل قرار گرفتن ماده قابل اشتعال در مجاورت شعله آتش وسایل گازسوز، ۲ مورد به دلیل بازماندن شیرگاز، ۲ مورد به جهت عدم نصب اصولی دستگاه گازسوز و همچنین نشت گاز از سیستم لوله‌کشی و ۶ مورد هم به خاطر سایر موارد مرتبط با نشت گاز اتفاق افتاده است.

او در ادامه، درباره علل حوادث ناشی از انتشار گاز CO۲ و کمبود اکسیژن هم اعلام کرد: ۲ مورد از این حوادث به دلیل عدم نصب اصولی دودکش، یک مورد به علت مسدود بودن مجاری دودکش و یک مورد نیز به جهت عدم نصب اصولی دستگاه گازسوز بوده است.

انتهای پیام/ط

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.