سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام آمادگی ونزوئلا برای ایجاد راه جدیدی در روابط خود با آمریکا

رئیس‌جمهور ونزوئلا در اظهاراتی برای بهبود روابط با آمریکا در دوره دولت جدید اعلام آمادگی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری تله سور، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا گفته است که این کشور آمریکای جنوبی آماده است «راهی جدید» ایجاد کند و «برگ جدیدی» در روابط خود با آمریکا تحت دولت جو بایدن ورق بزند.

او در طی سخنرانی خود از بالکن کاخ میرافلورس به عموم مردم تأکید کرد که کاراکاس همیشه سعی خواهد کرد «راهی صلح آمیز» برای حل اختلافات بین المللی خود پیدا کند. وی ابراز امیدواری کرد که دولت جدید واشنگتن مایل به «بازسازی روابطی» باشد که در دولت پیشین آمریکا رو به وخامت گذاشته بود.

مادورو در انتها پیروزی بایدن را در انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر تبریک گفت.

رئیس جمهور ونزوئلا در حالی چنین اظهاراتی را بیان کرده است که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا اوایل این هفته در توهینی فاحش، رئیس جمهور ونزوئلا را «دیکتاتوری وحشی» توصیف کرد.

همچنین مادورو در حالی چنین اظهاراتی را بیان کرده است که خوآن گوایدو، سردسته مخالفان دولت ونزوئلا به مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید آمریکا دعوت شده بود.

پیش از این نیز، پارلمان اروپا از دولت‌های عضو این اتحادیه خواهد خواست که خوان گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به ‌رسمیت بشناسند.

ونزوئلا پیشتر هم برای رفع اختلافات خود با آمریکا ابراز آمادگی کرده بود ولی این کشور برخلاف پیشنهادهای کاراکاس، فشارها را بیشتر و تحریم‌هایی جدید علیه ونزوئلا اعمال کرده بود.

انتهای پیام/

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.