سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۵ برابری ارزش صادرات از گمرکات زمینی و ریلی خوی

فرماندار شهرستان خوی گفت:ارزش صادرات کالا از گمرکات شهرستان خوی ۵ برابر افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، عباسی فرماندار شهرستان خوی در بازدید از روند صادرات گمرک خوی گفت: علیرغم تحریم‌ها و مشکلات ناشی از شیوع کرونا در ۱۰ ماه گذشته امسال بیش از ۱۸۴ هزارتن انواع کالا به ارزش ۳۸۸ میلیون دلار از گمرک خوی و گمرک ریلی رازی شهرستان خوی بخارج از کشور صادر شد.

او  افزود: در این مدت صادرات کالا از این مبادی از نظر وزنی نیز ۵۰ درصد افزایش نشان می دهد.

فرماندار خوی علت این افزایش را توسعه تجارت و اتخاذ رویه‌های جدید گمرکی اعلام کرد و افزود: بیش از ۸۰ درصد کالا‌های صاداراتی از این گمرکات محصولات واحد‌های تولیدی آذربایجان غربی بوده است.

عباسی همچنین ترانزیت ریلی را از ظرفیت‌های کم نظیر تجاری در مرز رازی خوی اعلام کرد داد و گفت: در ۱۰ ماه گذشته امسال ۴۰۰ هزارتن انواع کالا به ارزش ۴۳۵ میلیون دلار از این گمرک ریلی ترانزیت شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۵ درصد رشد نشان افزایش نشان می دهد.

چاووشی مدیر گمرک داخلی خوی نیز سهم این گمرک از مجموعه صادرات را ۳۲ هزار تن به ارزش ۴۴ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: انواع سنگ معدنی، ایزوگام، محصولات کشاورزی، کنسانتره میوه و محصولات صنعتی از جمله کالا‌های صادر شده از این گمرکات در این مدت بوده است.

مدیر گمرک خوی اضافه کرد: در این مدت مقصد عمده کالا‌های صادراتی گمرکات شهرستان خوی کشور‌های همسایه از جمله عراق، ترکیه، آذربایجان، ارمنستان و کشور‌های حوزه خلیج فارس وبرخی کشور‌های اروپایی بوده است.

او با بیان اینکه گمرکات خوی در دوسال اخیر در ردیف گمرکات فعال و برتر در صادرات و واردات کشور بوده است تصریح کرد: با رونق صادرات و واردات شاهد کمبود فضای مناسب برای تخلیه و بارگیری کالا‌ها در این گمرکات هستیم.

شهرستان خوی با داشتن ۲ گمرک زمینی و ریلی رازی در همسایگی با کشور ترکیه در کنار ۷ گمرک دیگر آذربایجان غربی نقش مهمی را در رونق تجارت خارجی در این استان و کشورمان ایفا می کند.

انتهای پیام/ط

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.