سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزاد سازی اراضی ملی در شیراز

به منظور حفظ و صیانت از حقوق بیت المال ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی لپویی شهرستان شیراز از دست متصرفان و زمین خواران آزاد و به دولت بازگردانده شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، منصور رضایی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیراز ، گفت:  متخلفان با هدف تصرف اراضی ملی اقدام به تخریب ۲۰ هزار مترمربع از اراضی منطقه لپویی کرده بودند که در دام نیرو‌های منابع طبیعی گرفتار شدند.

او، بیان کرد: این حکم به استناد تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع اجرا و اراضی تصرفی تحت مالکیت دولت قرار گرفت.

رضایی، با اشاره به جدیت نیرو‌های حفاظت منابع طبیعی در برخورد با زمین‌خواران و متجاوزان اراضی ملی تصریح کرد: نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی ضمن نظارت و گشت زنی مستمر در اراضی ملی اجازه هیچ‌گونه دخل و تصرف، تخریب و ساخت و ساز غیر مجاز را به افراد سودجو و فرصت‌طلب نداده و با متصرفان برخورد قاطع می شود.

 سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیراز ،ادامه داد: با توجه به سیاست‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مبنی بر توجه ویژه به حفاظت مشارکتی، مردم نقش مهمی را در حفظ عرصه‌های منابع طبیعی ایفا می کنند.

او، با قدردانی از حمایت عوامل قضایی زرقان، نیروی انتظامی لپویی، و دستگاه‌های ذیربط در همراهی با این مجموعه در زمینه برخورد با متصرفان اراضی ملی، افزود: یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شیراز اتکای عملیاتی خود را بر مبنای پیشگیری بنا نهاده است.

رضایی، با تاکید بر گشت زنی شبانه روزی نیرو‌های این مجموعه در عرصه‌های منابع طبیعی از مردم طبیعت دوست درخواست  کرد با مشاهده هر گونه تخریب و تصرف و آتش سوزی در اراضی ملی و حمل غیر مجاز محصولات جنگلی از قبیل چوب، زغال و فرآورده‌های جنگلی مراتب را از طریق تماس با تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.