سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس بیمه مرکزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داد؛

خسارت نوسان‌ برق به کدام واحدها تعلق می‌گیرد؟

سلیمانی گفت: فقط واحد‌های مسکونی بیمه شده می‌توانند اقدام به دریافت خسارت نوسان‌های برق از شرکت‌های بیمه کنند.

به گزارش خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خاموشی های اخیر در سراسر کشور ، موجب آسیب دیدگی بسیاری از لوازم منزل شهروندان شد. از این رو مردم به دنبال پیدا کردن راهی برای جبران خسارت‌های خود هستند و به شرکت‌های بیمه‌ای جهت دریافت خسارت بیمه خود، پناه آوردند.

در همین رابطه سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص خسارت نوسانات برق،  اظهار کرد: فقط واحدهای مسکونی بیمه شده می‌توانند اقدام به دریافت خسارت از شرکت‌های بیمه کنند.

این در حالی است که ابوذر صالحی مدیر کل امور بین الملل توانیر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به خسارت‌های وارد شده به وسایل برقی خانگی ناشی از قطع برق اظهار کرد: پرداخت این خسارت‌ با توجه به قراردادی که با بیمه داریم برقرار است و قطعا به مشترکان ذی نفع پرداخت می‌شود.

او ادامه داد: مشترکانی که وسایل برقی آنان به دلیل قطع برق بدون برنامه آسیب دیده است، می‌توانند به سایت برق من مراجعه و با ارسال مستندات، خسارت خود را دریافت کنند.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول گفت: در ادامه این فرایند مراحل کار با شرکت بیمه گذار خواهد بود به طوری که با مراجعه به "سامانه ثبت و اعلام خسارت ناشی از برق مشترکان خانگی" افراد می‌توانند خسارت لوازم برقی صدمه دیده را بگیرند.

مدیر کل امور بین الملل توانیر افزود: این فرایند پرداخت خسارت بستگی به عملکرد شرکت بیمه دارد، در این بین ممکن است مردم نسبت به خسارت اعتراضاتی داشته باشند و همکاری درستی نشود اگر این موضوع را به ما اعلام کنند ما با شرکت بیمه گذار این موضوع را در میان خواهیم گذاشت، از طرفی هم شرکت بیمه هزینه این موارد را گرفته تا جبران خسارت کند و جای هیچ نگرانی نیست.

صالحی اضافه کرد:  موارد خسارت تابع قوانین بیمه است و البته هر مشترک هر دوماه یکبار مبلغ اندکی را پرداخت می‌کند و این مبالغ در قالب قرار داد جمع می‌شوند و در نهایت به عنوان تضمین خسارت قرار می‌گیرند. 

او تصریح کرد: چون مشترک طرف حساب ما است و بنیان اصلی حمایت از مشترک است ما در سازوکار قانونی از آنها حمایت می‌کنیم تا بتوانیم جبران خسارت  لوازم خانگی را که به دلیل قطع برق در روزهای اخیر به وجود آمده انجام دهیم.

گفتنی است؛ راه دریافت خسارت ناشی از بروز اشکال در لوازم برقی خانگی ناشی از افت ولتاژ و قطع و وصل یکباره برق (در صورتی که ایراد از شبکه توزیع برق باشد) و تمامی صدماتی که به علت عدم کارکرد مناسب شبکه توزیع و انتقال برق به وسایل برقی خانگی وارد شود؛ سامانه ثبت و اعلام خسارت ناشی از برق مشترکان خانگی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیمه مرکزی ، برق ، خسارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.