سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دفتر مرکز پژوهش‌های مجلس در قم افتتاح شد

دفتر پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با هدف استفاده از ظرفیت‌ حوزه علمیه با حضور ویدئوکنفرانسی قالیباف در قم افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،  قالیباف،رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در ارتباط ویدئو کنفرانسی با مراسم افتتاح دفتر پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به اهمیت استفاده از ظرفیت گسترده حوزه علمیه قم اشاره کرد و گفت: استفاده از نخبگان حوزوی برای پوشش و کمک به تحول در تصویب لوایح و مصوبه‌های مجلس ضروری است.

او  وجود ۲ مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی و دفتر مرکز پژوهش‌ها در قم را از بازو‌های علمی مجلس عنوان کرد و گفت: در ماموریت جدید مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی با رویکرد تحقیقات بنیادی و دفتر پژوهش‌های مجلس نیز با رویکرد کاربردی به انجام وظیفه خواهند پرداخت.

قالیباف ۲ رویکرد کارگزار پیرو و کارفرمای پیشرو برای افزایش نقش پژوهش‌ها برای کمک به نمایندگان در تصویب مصوبات را ضروری عنوان کرد و افزود: با استفاده از این ۲ رویکرد، و استفاده از پژوهشگران جوان، متعهد، انقلابی و متخصص در چارچوب اولویت‌ها امروز جامعه، می‌توان بر مشکلات فائق آمد.

او  رسالت اصلی دفتر پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را رفع نیاز‌های ضروری و کمک به نمایندگان در اجرای مصوبات و لوایح دانست و گفت: امروز لازم است که تحقیقات کاربردی و موضوعات روزمره به صورت عمیق‌تر در قالب تحقیقات مختلف در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز کار کرد‌ها و افق‌های پیش روی مرکز تحقیقات را روشن عنوان کرد و گفت: هم فکری با پژوهشگران با رویکرد تحولی در پژوهش‌ها، جمع سپاری و بهره مندی از نگاه‌های حوزه‌های علمیه برای رفع چالش‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی را ضروری دانست.

زاکانی افزود: در همین زمینه دفتر مرکز پژوهش ها‌ی مجلس شورای اسلامی در قم با ۷ کمیته تخصصی در زمینه‌های اقتصادی، مدیریت، سیاسی و حقوقی، فرهنگی و آموزش، اجتماعی، و انرژی، صنعت و زیر بنایی آغاز به کار می‌کند.

او با اشاره به حضور ۳ نفر به عنوان رئیس، دبیر، و کارشناس هر کدام از کمیته‌ها افزود: این کمیته‌ها به عنوان گروه‌های اصلی مدیریت و راهبری پژوهش‌ها در زمینه‌های مختلف را برعهده دارند.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.